Probleem met HP Laserjet 3055

Status
Niet open voor verdere reacties.

renevanesch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Deze heb ik nieuw gekocht, en werkte perfect tot een paar dagen nadat de garantie afliep....... Ik vond het erg vervelend dat HP gewoon helemaal niets wilde doen met de garantie, die was slechts 3 dagen om!
De laserjet 3055 kan normaal gesproken faxen, scannen, kopieeren en printen. Ik kreeg ineens in het display "ADI-deur is open". Faxen deed ik nooit, maar vanaf het moment dat ik de melding in de display kreeg kopieert ie niet meer, hij scant niet meer, printen nog wel. Maar dan pakt ie het papier niet uit de grotere papierbak onderin zoals het hoort, maar het papier moet gelegd worden in de handinvoer. Dat is heel lastig, omdat daar maar een stuk of 5 vellen in kunnen en er vaak storing is met de papierafgifte. ADI is automatische documentinvoer, zeg maar de klep die bovenop het apparaat zit om een stapeltje papier in te leggen dat ie moet kopiëren of scannen. Met die ADI is volgens mij niks mis, de printer verkeert gewoon in nieuwstaat. Ik heb de software al een keer verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, ook dat hielp niet. Daarmee houdt mijncomputerkennis helaas zo'n beetje op.
Ik heb dus zo goed als nieuwe een joekel van een all-in-one, waar ik alleen nog een paar velletje mee kan printen!
Wie kan mij helpen om 'm weer gewoon te laten functioneren?

Bij voorbaat hartelijk dank,
René

Deze heb ik nieuw gekocht, en werkte perfect tot een paar dagen nadat de garantie afliep....... Ik vond het erg vervelend dat HP gewoon helemaal niets wilde doen met de garantie, die was slechts 3 dagen om!
De laserjet 3055 kan normaal gesproken faxen, scannen, kopieeren en printen. Ik kreeg ineens in het display "ADI-deur is open". Faxen deed ik nooit, maar vanaf het moment dat ik de melding in de display kreeg kopieert ie niet meer, hij scant niet meer, printen nog wel. Maar dan pakt ie het papier niet uit de grotere papierbak onderin zoals het hoort, maar het papier moet gelegd worden in de handinvoer. Dat is heel lastig, omdat daar maar een stuk of 5 vellen in kunnen en er vaak storing is met de papierafgifte. ADI is automatische documentinvoer, zeg maar de klep die bovenop het apparaat zit om een stapeltje papier in te leggen dat ie moet kopiëren of scannen. Met die ADI is volgens mij niks mis, de printer verkeert gewoon in nieuwstaat. Ik heb de software al een keer verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, ook dat hielp niet. Daarmee houdt mijncomputerkennis helaas zo'n beetje op.
Ik heb dus zo goed als nieuwe een joekel van een all-in-one, waar ik alleen nog een paar velletje mee kan printen!
Wie kan mij helpen om 'm weer gewoon te laten functioneren?

Bij voorbaat hartelijk dank,
René

Hoi Rene,

Zoals je berichtje doet vermoeden is er meer aan de hand dan alleen de ADI, de ADI heeft niets te maken met je papier doorvoer van de onderbak. Deze staat hier los van. De melding die hij geeft vwb de deur die open staat kan ook veroorzaakt worden als de pickup rollers niet goed in die ADI klep zitten. Misschien even eruit halen? (en er uiteraard weer in terugstoppen ;-) )

Vwb de oppak mechanisme is het zo even lastig te vertellen waar dit aan ligt. Het rolletje kan versleten zijn, er kan toch ergens een papierstoring in zitten. Je moet hier dan toch echt even goed naar kijken.

Faxen deed je niet, maar scannen dus blijkbaar wel. Voor de printer is dit eigenlijk hetzelfde.. zij het dat alleen bij het scannen hij copieert (en dan dus de lamp gebruikt) en faxen doet hij hetzelfde alleen vertaald hij het 'gescande' naar een 'fax-taaltje' zodat hij deze kan verzenden. Maar bij beide gebruikt hij de ADI.

Waarschijnlijk is je printer toch versleten of vervuild. Misschien wil het helpen om de rubberen rolletjes even goed schoon te maken met alcohol.

Mocht dit alles toch niet helpen..
Ehhh. dixons, Aldi, etc.. Maar vervelend is het wel voor je!
succes!!!

gr Berenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan