Probleem met HP PSC 1410

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik heb hier een probleempje met een printer.

Als de printer wordt aangezet komt er zo'n testpagina uitrollen.
Iedere keer weer, het is niet te stoppen :(!

Als er een printopdracht wordt gegeven gebeurt er gewoon niets of er komt weer zo'n testpagina uitrollen.

Als ik in de takenlijst kijk dan staat er dat hij hem aan het printen is, maar als ik dan de opdracht opnieuw wil starten of wil annuleren dan loopt hij vast!

Weet iemand hier een oplossing voor, want het is nog niet zo'n oude printer.

Alvast bedankt,

Karim

P.S.: De laatste tijd komt er ook iedere keer een foto uitrollen als je hem een opdracht geef.
Ik gaf hem net een scanopdracht en toen kwam er een foto uit de map Mijn Afbeeldingen rollen.

Probeer eens deze oplossing van HP.
Hiermee kan je verhelpen dat er geen testpagina's meer verschijnen.

Succes :thumb:

oplossing gevonden

Beste

ik heb al lang hetzelfde probleem met de printer HP all in one reeks 1400
altijd maar die testpagina's, ik erger me verschrikkelijk nu

welke oplossing heb je ervoor gevonden?

Ik kijk uit naar jou antwoord en hoop van dit proleem verkost te geraken :)

gr

Loejte

Hoi Loejte, Karim,
Ik erger me daar ook enorm aan 'enjoy the club':evil:

Al verschillende sites bezocht en contact opgenomen met de leverancier. Ze raden mij aan om een nieuwe te kopen als de testpagina's er blijven uitrollen.
Het probleem doet zich alleen voor als je de stroom uitschakeld of de usb stekker eruit haalt.

Wat wel werkt
Als je de stroom inschakelt of de usb stekker in de pc steekt dan wacht je even tot hij wil afdrukken en duw je op de bedieningsknop van je printer om de taak te annuleren.
Je weet wel, het 2de knopje met het rood kruisje X
Dan zal de printer de taak annuleren en kun je dadelijk nadien je bedoelde taak afdrukken.
Succes,
Vio

klantenondersteuning HP

Hoi Vio , Karim,

ik kreeg volgend antwoord van HP klantenondersteuning, moet het wel nog testen of het bij mij nu in orde zal komen :thumb:
succes en laten jullie me iets weten hoe het nu verder gaat met printen?

Dank u wel voor het gebruik van de HP Klantenondersteuning. Mijn naam is Wim Fisscher, samen met u zal ik proberen het in uw e-mail vermelde probleem op te lossen.

Uit uw e-mail begrijp ik dat telkens als u de HP PSC 1402 All-In-One aanzet er een testpagina geprint wordt. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie voor u is, mijn excuses voor het ongemak.

Vermoedelijk is dit een uitlijnpagina die wordt afgedrukt.
Dit probleem komt voor als de USB kabel is aangesloten tijdens de uitlijning.
De uitlijnpagina die afgedrukt wordt dient als het ware op het toestel zelf gescant te worden.
Als de kabel is aangesloten zal na het drukken op de "Scan" knop de uitlijnpagina als afbeelding naar u computer gescand worden, de uitlijning is dan niet voltooid.
Dit kan verholpen worden door onderstaande stappen te volgen:

- Koppel de USB kabel los (tussen het toestel en de computer).
- Schakel het toestel uit en aan, er zal nu nogmaals een uitlijnpagina geprint worden.
- Leg deze uitlijnpagina op de glasplaat en druk op het toestel op de "Scan" knop.
- Wacht tot het toestel klaar is met scannen.
- Schakel vervolgens nogmaals het toestel uit/aan en controleer of er geen uitlijnpagina meer geprint wordt. Als het goed is wordt deze niet meer afgedrukt.
- Sluit de USB kabel weer aan en probeer nogmaals te controleren of het nu goed gaat (door middel van het toestel uit/aan te zetten).

Mocht deze uitlijning het probleem niet oplossen kunt u proberen uw toestel te resetten met de volgende stappen.

1. Haal de stroom van het apparaat door de stroomkabel aan de achterzijde van het apparaat los te koppelen.

2. Koppel de stroom terug aan, alle lichtjes op uw apparaat gaan dan knipperen.

3. Druk dan op Aan/Doorgaan en op Aantal Kopieen.

4. Als dan alleen nog maar het lichtje knippert naast Aan/Doorgaan mag u de knoppen los laten.

5. Als het Aan/Doorgaan lichtje brandt dan is de reset klaar.

Na het uitvoeren van deze reset zal het toestel nogmaals een uitlijnpagina afdrukken waarna u deze nog éénmaal moet inscannen. Let wel dat de USB kabel losgekoppeld moet zijn voordat u de uitlijnpagina in scant.

Mochten bovengenoemde stappen het probleem niet oplossen zou ik graag een kopie willen ontvangen van de pagina die telkens geprint wordt. Deze kunt u inscannen en dan als bijlage meesturen met de vervolg e-mail.

Tevens zou ik graag alle gegevens die op de inktpatronen staan vermeld van u willen ontvangen, zoals:

- Het produktnummer & modelnummer bovenop de patroon (bijv nr 344 & modelnummer C9368AE)
- De datum die achterop of voorop de inktpatroon vermeld staat, inclusief letter op het einde (bijv 2008/10/15S)
- De code achterop of voorop de inktpatroon (bijv L12 8 15:23:46)

Graag verneem ik uw bevindingen en kijk ik uit naar uw reactie.

Mocht u nog vragen c.q. opmerkingen hebben betreffende deze support kunt u contact met ons opnemen via HP Klantenondersteuning.

Met vriendelijke groeten,

Wim Fisscher
HP E-mail Team

opgelost

Hoi Loetje,
De eerste stappen ondernomen en het werkt perfect,dwz:
als je de printer van het usb kabel haalt en nadien weer gebruikt zal er geen:thumb: testpagina meer verschijnen.
als je de stroom van de printer haalt en dan weer stroom opzet zal er geen:thumb: testp... uitrollen.
Bij mij werkt het prima!
Grtjs en succes,
Vio

opgelost

Beste Vio,

Ook bij mij is het probleem van de baan. :thumb:
oef, printen is weer een leuke bezigheid geworden!

groeten,
Loetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan