• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met huisfinanciën (excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdl1994

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Hallo,

Kort geleden heb ik hier hulp gekregen met het maken van een excel bestand voor de financiën van m'n studentenhuis. Het is inmiddels gelukt, alleen is er één dingetje wat niet helemaal goed werkt; als ik uitgaven invoer op het 2e tabblad vanaf rij 3 dan neemt hij dit niet mee in de persoonlijke saldo's en het saldo van de betaalrekening (eerste tabblad), alleen rij 2 wordt dus verwerkt. De formules van de persoonlijke saldo's moeten dus aangepast worden, maar ik kan er maar niet op komen hoe.. Ik wil ook niet te veel rommelen met de formules die er nu al staan, omdat ik bang ben dat ik ze dan niet meer goed krijg.

Heeft iemand enig idee hoe de formules moeten zijn zodat de rest van de uitgaven ook worden mee berekend?

gr
Kim

Bijlagen

Bekijk bijlage 247341

Deze zou iets soepeler en eenvoudiger moeten werken.. Probeer in excel formules altijd de "deel/0" te vermijden. Dat is funest voor elke vervolgformule

Hoi!
Ja klopt, dit werkt wel iets makkelijker. Bedankt!! Ik had nog één vraag, stel: er wordt door externen (niet huisgenoten) geld overgemaakt naar de huisrekening. Hoe zou ik dat moeten invoeren. Het geld moet dan eigenlijk verdeeld worden over de saldo's (dus +). Moet ik dan een negatief getal invoeren bij de uitgaven of is hier ook een formule voor?

Ik vind het een lastig bestand om te lezen wat je eigenlijk wil. In de tab 'data' heb in een tabel gezet waarin je kan aangeven of het om een uitgave of inkomen gaat. In de tab 'Saldo's' staan denk ik wel de juiste resultaten. Maar erg overzichtelijk vind ik het niet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan