Probleem met HWiNFO64A.SYS na updaten naar Windows 11 24H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Mijn systeem zegt dat het klaar is voor de Winodws 11 24 H2. Maar telkens als ik het volledig installeer, en alle updates geinstalleerd zijn, krijg ik onderstaande foutmelding. Blijkbaar wordt er een bestand geblokkeerd door de nieuwe grote update.

Op internet staat mogelijke oplossingen maar die lijken de beveiling van de pc aan te tasten. Is er al een update van Microsoft om specifiek dat probleem op te lossen (probleem met HWiNFO64A.SYS?)

Dit is de foutmelding na het volledig updaten naar Windows 11 24 H2, de update lijkt goed geinstaleerd maar krijg altijd volgend scherm bij het opstarten:

foutmelding nieuwe update.png

Hartelijk dank voor het antwoord.

Het disabelen van de optie "geheugenintentiteit" zou beveilingingsrisico's met zich meebrengen volgens sommige sites. Dat is niet aan te raden. Maar die tip komt meermaals voor.

Zou Microsoft hier nog een update voor voorzien, want ik probeer nu al enkele maanden die update te installeren, die lukt, want het wordt voorgesteld in Windows Update, (de optie "krijg de nieuwste updates zodra ze beschikbaar zijn staat uit bij WIndows Update, dus ik krijg echt updates waarvan Windows denkt dat die probleemloos zullen verlopen op mijn pc...)

Maar ik krijg dus steeds na die update de melding van dat stuurprogramma (zie foto in bericht 1 van mij). Ik word er moedeloos van...

Ik zet niet graag een optie uit als die beveiligingsrisico's met zich meebrengt.

Zo spijtig, het is eigenlijk maar een onderdelenupdate, dus niet echt verplicht nodig, maar zou ze toch graag probleemloos hebben...

Er is wellicht een nieuwere versie, info hier:

HWiNFO64.SYS driver wont work after update KB5028254, what should i do?

Ga naar pagina 2, laatste bericht van Miguel SiglerReplied, 12 augustus 2023, met kop "Good morning, Solution HERE!!!".
Daar staat een link naar een website waar een nieuwere versie staat die het probleem niet lijkt te hebben.

Waarvoor is die eigenlijk nodig?
Dus onderstaande kan ook niet. Weer inschakelen?
Also, you can just reenable it after installing the program that has the issue.

Als je post 1 nog eens leest is het eigenlijk geen 'probleem'. De PCA Program Compatibility Assistant doet wat het moet doen. Je kunt op Meer informatie klikken en ook op Dit bericht niet meer weergeven. Dan is het opgelost.

De oplossing is heel eenvoudig!
Download hier de installer van hwinfo: https://www.hwinfo.com/download/.
Open daarna het gedownloade programma.
Klik in het programma op "Instellingen".
Ga naar de tab "Bestuurdersbeheer"
Klik daar op de knop "Installeren".

Een nieuwe versie van hwinfo.sys wordt nu aangemaakt.
Daarna de nieuwe windows update geïnstalleerd, en hij gaf geen enkele foutmelding meer over HWiNFO64A.SYS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan