Probleem met IE11.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Sinds enige tijd zie ik bij een aantal sites "inprivate" voor het internetadres staan. Het viel mij op omdat IE11 op zijn minst ontzettend traag is geworden maar misschien wel vast zit. Een site waar dat onder andere bij is, is Google.nl wanneer ik de koppeling aanklik wordt de site wel geopend maar ik kan niets intikken. Als ik vanuit een andere site begin, die wel lijkt te werken en daar het internetadres wijzig in www.google.nl erkt google normaal maar is ook ''inprivate niet aanwezig''. Hoe kan ik inprivate uitzetten bij al de koppelingen waar dat bij optreed.

Dit stuk van Microsoft had ik al gevonden, maar het werkt niet. Er staat
"2.Klik op de knop Beveiliging en klik vervolgens op Instellingen voor InPrivate-filtering."
De knop beveiliging is niet te vinden in mijn menubalk.
Het tabblad beveiliging kan worden gevonden onder "Internetopties" in Extra.
In extra staat wel Inprivate Navigatie, maar daar kan ik ook niet verder komen.
Ter informatie: in draai EI versie 11.0.9600.16518
Update versie: 11.03(KB2909921)
Onder windows 7 SP1

Dan kan het wel eens tijd worden voor een hele goede en diepgaande virus / malwarescan.

Inmiddels heb ik reeds de volgende acties uitgevoerd:
1. Met Microsoft Security Essentials (de computer gescand)
2. Met Spybot Search & Destroy de computer gescand (Win32,Downloader.gen gevonden maar die kon niet verwijderd worden
3. Met Adware gescand.

Verder heb ik op dit moment nog niets kunnen bedenken

Inmiddels heb ik met nog een paar programma's gescand. Deze hebben de Win32.Downloader.gen niet gevonden. Ook bij de Handmatige methode voor dit virus heb ik niets gevonden, dus kennelijk doet Spybot hier iets verkeerd. Tot en met Stinger toe is er niets gevonden. Dit betekend dat er zeer waarschijnlijk geen virus bij betrokken is. Blijft de vraag hoe krijg ik alles weer aan de praat

Oké, voorlaatste truuk die ik kan verzinnen:

tandwieltje rechtsboven, internetopties, geavanceerd. Daar zie je vervolgens 2 opties : opnieuw instellen en herstellen. Voer ze beide uit.

of:
als je op beveiliging komt, kan je er kiezen uit, : internet, intranet blah, en een vinkje en een verbodsteken... je moet internet selecteren... als dat nog niet zo was ;D

Helaas, het leek even over maar na een keer de link aanklikken waarbij het goed ging was het verschijnsel bij de volgende keer aanklikken weer terug. Wat nu??

Ik heb precies gedaan wat U gezegd had via het tandwieltje Met de daar tussen noodzakelijke herstart. Waarna bij de eerste keer openen de betreffende site gewoon te bereiken was en bij de tweede keer niet meer. Inmiddels heb ik steeds meer sites gevonden waarbij hetzelfde effect optrad, Allemaal sites waar ik een simpel invoervak heb. Kennelijk heeft het invoervak van deze site daar geen verbinding mee. Inmiddels heb ik de vraag ook uitgezet bij de firma IPsoft, bij GNAT, de makers van de GNAT Programming Studio en bij de makers van de Gtk software, waar het in de routine Gtk.Main.Init fout gaat. Anderen hebben de suggestie gedaan dat het het gevolg is van een update van het operating systeem.

Ik houd het toch nog even op malware. Ik denk dat het tijd wordt dat je een logje moet gaan plaatsen. Waar je dat doet en hoe dat moet, lees je hier.

Bedankt, dit heeft geholpen. Nu is er alleen tijdens het opstarten nog een message window waarin staat dat er een dll niet gevonden wordt nl:
X:\Users\Bertus|Appdata\Local\Conduit\Backgroundcontainer\Backgroundcontainer.dll.
Dit moet met het opstarten of inloggen te maken hebben. Hoe kan ik dit nu wegkrijgen?

Malware heeft allerlei trucs om je computer te (blijven) infecteren.
Laat daarom hier of hier of hier je syteem maar eens nakijken.

Hoi,

in mijn bericht van 6 maart stond reeds de verwijzing naar Nucia.
Idries : het heeft geen zin hier op de Helpmij verder te gaan, je zal écht naar Nucia moeten.

Dan natuurlijk een beetje de onvermijdelijke vraag: waarom ben je daar (kennelijk) nog niet geweest (ondanks de verwijzing op 6 maart)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan