Probleem met importeren excel tabel in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemsb

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
8
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag mbt tot het importeren van een excel tabel in een access database.
Als ik deze tabel importeer ontstaan er namelijk importfouten.

Ik wil daarom voor het importeren per kolom aangeven wat voor veldtype het betreft zodat dit ook gelijk juist in Access staat.
Als ik dit nu achteraf aanpas dan onstaan er gelijk weer importfouten en worden de waarden verwijderd.

In de wizard van het importeren kan ik dit helaas niet aanpassen zoals je dit wel kunt bij het importeren van een txt bestand.

De celeigenschappen in excel aanpassen heeft helaas geen zin.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Importeer de spreadsheet, sla op in nieuwe tabel en accepteer de fouten. Pas de tabel aan met de juiste typen, maak de tabel leeg en vul de tabel opnieuw maar nu dus in bestaande tabel. De foutmeldinge die je nu nog krijgt zijn waarschijnlijk terecht maar hebben niet betrekking op alle records.

Enjoy!
 
Importeer de spreadsheet, sla op in nieuwe tabel en accepteer de fouten. Pas de tabel aan met de juiste typen, maak de tabel leeg en vul de tabel opnieuw maar nu dus in bestaande tabel. De foutmeldinge die je nu nog krijgt zijn waarschijnlijk terecht maar hebben niet betrekking op alle records.

Enjoy!


Het is gelukt bedankt voor je hulp Guus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan