Probleem met insert regel via Insert Shift:=xlDown

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeBijl

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hoi,

Ik ben beginnend VBA-er dus wellicht is onderstaande simpel op te lossen.

Ik probeer in een worksheet een lege regel in te voegen en deze vervolgens veld voor veld te vullen. De eerste kolom vormt daarnaast een valuelist.

Ik heb eerst het volgende geprobeerd:

row = ws.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).row

Om dan vervolgens op .Cells(row, 1) etc. de waarden weg te schrijven. Dat ging in principe goed, maar de waarde in de eerste kolom werd niet toegevoegd aan de valuelist (valt buiten de range).

Daarom probeer ik het volgens de volgende code (waarbij de range van de valuelist automatisch 1 groter wordt):

Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("DB_Klanten")

Rows("3:3").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown

row = 3

With ws
.Cells(row, 1).Value = txtKlantnummer.Value
.Cells(row, 2).Value = txtAchternaam.Value
etc.

Het probleem is dat alle waarden over de bestaande regel 3 worden heen geschreven, m.a.w. het lijkt erop alsof de insert van een lege regel niet werkt. Kan iemand mij helpen?

grtz.

De Insert lukt toch wel?

De waarden op de huidige regel 3 worden naar regel 4 verwezen bij de insert.

Wigi

Code:
with activesheet
  .rows(3).insert
  .cells(3,1).resize(,5)=split(txtklantnummer.text & "|" & txtklantnaam.text & "|" &  txtklantadres.text & "|" & txtklantplaats.tetx & "|" & txtklanttel.text,"|")
end with

De 5 is evengroot als het aantal elementen achter split(

Dank voor jullie reacties. Kom er net achter dat de insert van de lege regel wel gedaan wordt....maar in een andere sheet (die overigens op het moment van testen nog leeg was en daarom niet opviel), met het toevoegen van een select op de betreffende sheet was het opgelost.

Zoals ik al vermoedde, een erg simpele oplossing, maar je moet het maar even zien...

Thanks any way!

Select hoeft niet.

Wat als je er nu eens dit van maakt:

Code:
ws.Rows(3).Insert Shift:=xlDown

Wigi

Thanks, maakt de code nog iets inzichtelijker...vraag is opgelost!

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan