Hoi,
Ik ben beginnend VBA-er dus wellicht is onderstaande simpel op te lossen.
Ik probeer in een worksheet een lege regel in te voegen en deze vervolgens veld voor veld te vullen. De eerste kolom vormt daarnaast een valuelist.
Ik heb eerst het volgende geprobeerd:
row = ws.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).row
Om dan vervolgens op .Cells(row, 1) etc. de waarden weg te schrijven. Dat ging in principe goed, maar de waarde in de eerste kolom werd niet toegevoegd aan de valuelist (valt buiten de range).
Daarom probeer ik het volgens de volgende code (waarbij de range van de valuelist automatisch 1 groter wordt):
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("DB_Klanten")
Rows("3:3").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
row = 3
With ws
.Cells(row, 1).Value = txtKlantnummer.Value
.Cells(row, 2).Value = txtAchternaam.Value
etc.
Het probleem is dat alle waarden over de bestaande regel 3 worden heen geschreven, m.a.w. het lijkt erop alsof de insert van een lege regel niet werkt. Kan iemand mij helpen?
grtz.
Ik ben beginnend VBA-er dus wellicht is onderstaande simpel op te lossen.
Ik probeer in een worksheet een lege regel in te voegen en deze vervolgens veld voor veld te vullen. De eerste kolom vormt daarnaast een valuelist.
Ik heb eerst het volgende geprobeerd:
row = ws.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).row
Om dan vervolgens op .Cells(row, 1) etc. de waarden weg te schrijven. Dat ging in principe goed, maar de waarde in de eerste kolom werd niet toegevoegd aan de valuelist (valt buiten de range).
Daarom probeer ik het volgens de volgende code (waarbij de range van de valuelist automatisch 1 groter wordt):
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("DB_Klanten")
Rows("3:3").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
row = 3
With ws
.Cells(row, 1).Value = txtKlantnummer.Value
.Cells(row, 2).Value = txtAchternaam.Value
etc.
Het probleem is dat alle waarden over de bestaande regel 3 worden heen geschreven, m.a.w. het lijkt erop alsof de insert van een lege regel niet werkt. Kan iemand mij helpen?
grtz.