Probleem met instal win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeff_17

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2004
Kan iemand mij a.u.b helpen..??

Mijn probleem is als volgt.. en wordt er gek van de beste icters kunnen dit ook niet oplossen..:(..

Ik heb een laptop pentium 1.waar eerst millenium op stond..er zit er een verwisselbare schijf op en hij kan dus niet beide lezen..ikwil er win 98 ophebben maar dan geeft ie de foutmelding dat dit besturingssysteem het niet toe laat..Hoe kan ik dit oplossen..?

(de pc is doormiddel van diskette's van win 95 erop gezet omdat ik beide schijfen egt niet tegelijk kan gebruiken..hoe kan ik in windows 98 er opzetten?

'k zit me ff te bedenk wat je precies bedoelt:

- Dus je hebt Windows'95 er al opstaan
en je wilt '98 er bij?

Ik begrijp niet helemaal hoe het nu in elkaar zit. Je hebt dus twee harde schijven. Een is waarschijnlijk ingebouwd, maar hoe is de andere dan aangesloten? Als die is aangesloten via USB, heb je daarvoor een driver nodig.

rot win 95:S

Jah het staat er al op win 95 dan..egt verrot..

Maja ik ben nu via een andere computer..

HIj staat achter me maar weet egt niet wat ik nouw moet doen..:(

Laat je ook ff iets van je weten..

Met vriendelijke groet,

Jeff

PLEASE reageer:(:(

IK heb geen 2 harde schijven.

Gewoon een..

Maar als ik 98 wil instaleren geeft hij aan dat dit besturingssysteem beveiligd is ofzo..kan ik dat niet veranderen..ergens en 98 erop zetten..

win 98 cd erin > ondersteuning van cd > en de instal volgen :)

KAN NIEt heb je ook een opstartdiskette nodig. En het is verwisselbare schijf ik weet ook wel hoe dat moest hoor:P als het zo makkelijk was kon ik het zelf ook wel:D

staat je boot volgorde in de bios:

1. cd-rom
2. hd
3. diskette station

Als die zo staat moet je win 98 cd zo booten en moet je meteen aan de slag kunnen met installatie zonder dat je een opstartdiskette nodig hebt ;)

Download de Win98-bootdisk:
http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe

Na het downloaden, op het bestandje dubbelklikken en zorg dat er een lege (goede) diskette in het diskettestation zit.

Hierna de pc opnieuw opstarten met de diskette in het diskettestation. Vervolgens komt er op een gegeven moment een optie in het engles of je de pc wil opstarten met cdrom-ondersteuning. Kies hiervoor en na deze stappen kan je de cdrom benaderen onder DOS. Nu kan je Win98 opnieuw installeren vanaf cd.

Je ICt-ers zullen weten hoe, mocht je het zelf niet weten.

Tanks van die BOOT is er een opgelost..

Maar nu heb ik nog een vraag.. het is dus een oude laptop pentium 1 (met verwisselbare schijf..Een toshiba cd-rom maar hij kan deze niet in dos lezen hoe los ik dit op?? het is e: ....maar hij kan deze niet lezen welke drivers heb ik hiervoor nodig en zou u die naar mij toe willen sturen zodat ik ze makkelijk kan downloaden.

Ik dank u zeer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan