probleem met instalatie vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

fulleffect

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
mensen,

Ik heb een acer laptop met vista er op. die had veel problemen, langzaam, vastlopers enzo. nu wilde ik de acer erecovery gebruiken, maar dit werkte niet. vervolgens wilde hij ook niet meer opstarten. krijg steeds een zwart scherm. nu kan ik dus ook helemaal geen fabrieks herstel meer doen....

nu heb ik op internet een cd gevonden van microsoft die je laptop zou opstarten door gebruik te maken van systeem herstel. nu start deze de laptop wel op, maar dan gaat ie niet verder als "windows is loading files" wat nu??

ik heb die cd op de volgende link gevonden:
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Misschien heb je een probleem met de harde schijf? Indien je nog Windows kan opstarten, start eens een volledig schijfcontrole via de eigenschappen van de harde schijf.

Acer had tenminste in het verleden een recovery partitie. Het recovery tool was dan in staat een image van de recovery partitie terug te spelen. Maar een beschadigde formattering wordt ermee niet hersteld :thumb:

ik heb het niet over een format gehad hoor ;-) oftewel, er staat nu een beschade windows instalatie op, dus als jij een linkje heb naar die acer recovery tool waar ik die kan downloaden GRAAGGGG ::cool:

Moet je bij Acer niet ALT+F10 gebruiken tijdens het opstarten, om de recovery te laten starten?

ik kwam net ook zoiets tegen op internet over d2d recovery. maar als ik het witte acer scherm zie en druk ze tegelijker tijd in (of hou ze ingedrukt) blijf ik een zwart scherm krijgen waar een wit balkje in knippert. maakt helaas geen verschil. is er niet ergens een cd te downloaden van acer die de recovery opstart?

Toen ik mijn Acer laptop kocht moest ik eerst een ackup zelf op DVD zetten. Heb je dat niet gedaan dan is het jammer.:shocked:

in dit geval is het jammer omdat die zelf instalatie niet gaat lukken zo, maar verder heb ik op mijn andere laptops (lees laptops van mijn mede huisbewoners) vaak zat een herinstalatie gedaan via de hardeschijf zelf! dat gaat normaal dus ook gewoon perfect ;-)

ik ga vandaag is bij de plaatselijke computer boer kijken of hij een windows cdtje heeft zonder licentie en anders koop ik er wel eentje.. 75 euro voor vista is nog altijd goedkoper als 500 voor een nieuwe laptop ;-) en dat cdtje kan ik toch vaker gebruiken met de diverse licensies hier in huis.

ben vanacht tot 2 uur aant prutsen geweest en vanochtend ook, was het zo beu dat ik een vista pakketje heb gekocht vanochtend. bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan