Probleem met installatie externe HD van Lacie

• Onderwerp starter Onderwerp starter With
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

With

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Ik heb een probleem met installeren van externe HD van LaCie.

4TB, Windows 7
Ik heb vast iets verkeerds gedaan ......
Stuurprogramma werd automatisch geinstalleerd. Op de HD zat een exe bestand voor set-up, maar die wilde niet openen.
Heb toen de schijf geformatteerd maar nu zie ik in schijfbeheer dat er drie partities zijn, waarvan 2 niet toegewezen.

Hoe los ik dit op? Het is een back-up schijf dus ik wil graag een schijf zonder partities.Knipsel2.JPG

Als het goed is moet dit bericht ook een fotootje bevatten.

Alvast bedankt, Reggy

Hoi With,

Een schijf van 2,2Tb of groter is in principe niet benaderbaar in een MBR systeem ( NTFS), althans niet de volledige grootte.
Dat is een beetje het nadeel van die grote HDD's, maar je zit vast aan maximaal 2,2Tb per partitie.
Wel zou je kunnen proberen om een partitioneer programma te gebruiken die wél met die grote schijven overweg kan, maar dan in GPT formaat in plaats van NTFS.
Bijvoorbeeld EaseUS® Partition Master .

Als je een systeem hebt wat UEFI geïnstalleerd is ( bv Windows 8 op veel nieuwere systemen), is het bestandssysteem GPT, en kun je de volledige schijf gebruiken zónder meerdere partities.
Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord
Ik heb de freeware van dit programma direct gedownload en toegepast. En het is gelukt, zelfs in NFTS. Ik weet trouwens niet wat GPT is en of dat misschien beter zou zijn, maar voor nu ben ik dik tevreden!

Dank,
Reggy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan