probleem met installatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Berichten
398
heb al meerdere keren geprobeerd om xp op mijn pc'tje te installeren.

maar... telkens blijft hij hangen bij nog ca 34 minuten.
(dit was met een kopie)

daarna ff originele xp erin gestoken... weer van dat.
net op het exacte moment blijft hij hangen.

heb men HD al op verschillende manieren geformatteerd (ntfs, fat) maar zonder resultaat.

hd al eens in partities verdeeld --> steeds hetzelfde!

ff een andere hd erin gestoken... NOG ALTIJD blijft hij hangen, daar ligt het dus al niet aan...


wat moet ik doen????


heb een PIII 600 mhz
256 Mb ram

normaal is dit toch voldoende.

mijn mobo is een medion md2000 (zo'n aldi ding)

is er in mijn bios iets dat ik moet veranderen ofwat?
normaal moet ik xp toch wel kunnen draaien denk ik.

wie weet raad?

alvast bedankt
 
Bij wat blijft ie precies hangen ?? Bij het detecteren van Plug&Play, installeren van drivers of kopieeren system files.

Als het bij het installeren van drivers is of detecteren van Plug&Play, dan kun je proberen om alle "niet noodzakelijk bij installeren" hardware eruit halen en het opnieuw proberen. Daarna 1 voor 1 de hardware er weer in plaatsen en kijken of WinXP dit detecteert en kan installeren.
 
Heb je de virusscan uitgezet in je bios? Ik heb dit probleem ook gehad en de pc accepteerde geen enkele cd van 98 to xp. Bleek achteraf dat het moederbord het aan het begeven was, het kan ook aan de harde schijf liggen, als je een andere harde schijf tot je beschikking hebt zou ik eens een installatie daarop doen vanuit je pc en kijken of het dan niet daar aan ligt......
 
hij blijft gewoon hangen bij dat groene balkje met het aantal minuten dat hij ongeveer nog nodig heeft.

bij dit groene balkje staat aparaten instellen (of installeren of zoiets)

maar verder staat er niks bij, dus weet ik ook niets meer...

bij nog 34minuten te gaan stopt alles gewoon, geen enkel lampje op de pc brand dan nog (buiten de power natuurlijk)


:-(
 
op de andere HD was het net hetzelfde :-(

hij is bezig met installeren, maar stopt halfweg gewoonweg ergens zonder boe of ba!
 
Dan zou het toch aan je hardware kunnen liggen. Probeer eens met alleen je HD, videokaart en CD-Rom aangesloten te installeren.
 
er zit voor de rest niet veel meer in, enkel mijn netwerkkaart.

--> zou dit hieraan kunnen liggen? dan is xp echt wel slechter dan ik dacht, nog voor het te hebben gebruikt!!

ik heb alles on board...
 
zou een bios update wat uithalen??

zo ja... hoe doe ik dit? ik heb hier wat bang voor, wat als er wat misgaat?
 
Ik werk met een vergelijkbare PC (zie Systeem) en heb een keer een BIOS update gedaan (v/d Medion site gehaald).
Werk met WIN XP-Pro probleemloos.
Een BIOS update is niet moeilijk er is een beschrijving bij maar er zit wel altijd een risico aan.
 
ik ga eerst eens proberen om xp te instralleren met men cd writer losgekoppeld en men netwerkkaart.

als dit niet lukt, dan doe ik een bios update.

nog iemand tips?
 
wie kan er een beetje duits???

dit staat bij de handleiding van m'n bios update:



Bitte kopieren Sie die entpackten Dateien auf eine bootfähige Diskette.
Anschließend stecken Sie diese Diskette in Ihr Laufwerk und starten den PC neu.

An der entsprechenden Aufforderung brauchen Sie zum Start der Updateprozedur lediglich eine beliebige Taste zu drücken.
Das Update wird nun automatisch ausgeführt.

Denken Sie bitte daran, dass Sie anschliessend ggf. im Bios im Menüpunkt "Integrated Periphals" den Wert wieder auf ECP + EPP zurücksetzten müssen.

Für eventuell auftretende Fehler, die aufgrund der Ausführung des Updates
auftreten übernimmt die Fa. Medion keinerlei Haftung.
Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Bios-Updates an.




iemand die dit in het nederlands kan vertalen? :-(


bedankt
 
Het is niet moeilijk er staat dus maak een bootdiskette en kopieer de uitgepakte data daarna toe.
Steek de diskette erin en start de pc opnieuw op.
Om de update procedure te starten moet je op een willekeurige toets drukken en daarna wordt de update autm. uitgevoerd voor EIGEN RISICO.
Daarna moet je de printer instellingen in de BIOS terug zetten naar ECP/EPP (bij Integrated Pheriphals).
 
Laatst bewerkt:
yesss!

bios update gedaan, véééééél beter pc'tje nu!

win xp installeren ging als een fluitje...

daar waar hij eerst bleef hangen krijg ik nu héél even een zwart scherm met knipperende cursor en dan gaat ie verder, alles is dus dik in orde nu.


bedankt he jongens...
 
De nazorg van de Aldi (Medion) werkt goed.
En met een beetje vakantie DUITS heb ik het vrij vertaald. Suc6 met XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan