Probleem met installeren Mac OS X Tiger

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo Forumvrienden,

Vandaag wilde ik een ouwe iMac G4 opknappen en opnieuw installeren, toen zich enkele problemen voordeden. Nadat ik de installatie-cd van Tiger erin had gedaan en de installatie netjes opstartte, kreeg ik een foutmelding bij het kiezen van het doelvolume.

Hij geeft aan dat hij Mac OS X Tiger niet op dit volume (de interne harde schijf) kan installeren, omdat Mac OS X niet vanaf dit volume kan worden opgestart. Toen ik via het menu 'Hulpprogramma's' het programma 'Schijfhulpprogramma wilde opstarten kwam er geen reactie en leek het alsof ik het niet eens had aangeklikt!

Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen met dit probleem! :confused:

probeer je harde schijf eens te formatteren met dban for mac. wel ff brande ps probeer os x 10,5 eens draai ik ook op me g4 533mhz duo met leopardassist werkt op mijne gweldig beter dan tiger greetz me

Volgens mij moet je op zoek naar de originele installatie-cd! Waarschijnlijk ligt het daar aan.

Laatst bewerkt:
Een originele systeemcd van de iMac G4 is inderdaad een goed startpunt. Heb je niet een CD met 10.3 erop nog liggen? Daarmee zou je de HD eerst kunnen formatteren alvorens je de nieuwe installatie begint van 10.4. Want 10.4 zou er wel op moeten kunnen werken.

Eventueel heb ik nog een 10.3 liggen die je kunt lenen. Mail mij anders even op: fridogeraards at mac.com. (nee, ik werk niet bij Apple...)

Het is me al gelukt om Mac OS X 10.4 te installeren met een andere installatie-cd. Toch bedankt voor jullie hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan