probleem met installeren realtek AC97 audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

beerigol

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd en ben nu alles er weer opnieuw aan het opzetten. Heb helaas niet van alle drivers meer CD. Nu heb ik van de geluidskaart de driver (realtek AC97 audio setup) gevonden, maar als ik deze wil installeren krijg ik bijna op einde eerst de melding "kan setcdfmt.exe niet opstarten" en daarna "alcxwdm.cat"niet gevonden. Moederbord is Epox 8K3AE. Kan overigens in de bios niets vinden over audio....... Wie kan me helpen? Ben al een paar dagen aan het googlen, maar kom er niet uit!

bedankt voor je reactie. Ik had de drivers al gedownload, alleen versie 4.56 i.p.v. 4.51, maar dat zou het probleem toch niet moeten zijn?? Ook driver voor audio had ik al, maar gaat mis bij het installeren. De linkjes die jij doorstuurt, kan ik trouwens niet downloaden, want krijg alleen maar pagina "kan server niet vinden". Wat ik nog wel mis denk ik is de driver "11/13/2003 for KT-333 DDR chipset" zou dat het uvel kunnen zijn? Heb ook geprobeerd drivers voor moederbord te downloaden , maar krijg dan een .bin bestand en heb geen idee wat ik daar mee moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan