Probleem met installeren van Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

430585

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Ik heb vista geinstalleerd echter alle programma's die ik voorheen met XP draaide kan ik niet meer openen, hoe kan dit?

Er staat nog een map met windows old waar ik nog wel alle programma's kan zien maar de snelkoppeling enzovoort werken niet meer, wie kan mij helpen?

Het staat er nog wel op maar het werkt niet meer?
Is het mogelijk dat het wel weer gaat werken met oude programma's, zo ja hoe?
Ik hoop op een oplossing

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoe heb je Vista geïnstalleerd dan?
Heb je geen format gedaan?
Je zal een schone installatie moeten doen en dan de programma's opnieuw moeten installeren. Zoals jij het waarschijnlijk gedaan hebt gaat het inderdaad niet werken.

Ik heb vista via een dvd geinstalleerd.

Het is de bedoeling dat de programma's die in windows old map staan werken in vista.
In windows old map staat dus heel XP eigenlijk en alle andere programma's die ik met xp allemaal gebruikte maar hoe kan ik dat omzetten en laten functioneren in vista?

Ik heb vista via een dvd geinstalleerd.

Het is de bedoeling dat de programma's die in windows old map staan werken in vista.
In windows old map staat dus heel XP eigenlijk en alle andere programma's die ik met xp allemaal gebruikte maar hoe kan ik dat omzetten en laten functioneren in vista?

je xp werkt niet meer toch?

en die windows old...
ik denk niet dat je daarmee nog veel zal kunnen aanvangen.

Ik zou zeggen dat je die programma's dan gewoon allemaal zal opnieuw moeten installeren en dan uiteindelijk die windows.old verwijderen omdat deze volgens mij heel wat plaats inneemt om je harde schijf

Nu xp weer erop gezet maar ook daarin krijg ik de oude programma's niet meer aan de praat.

Het is dus niet mogelijk om een link te maken ofzo naar windows old map en alsnog alles te laten werken?

Nee, zoals jij te werk gaat lukt het natuurlijk niet hè.
Je gaat eerst formatteren en vervolgens installeer daarna de programma's er opnieuw op en niet zoals jij nu doet. Wat ik me ook afvraag is hoe jij in een half uur tijd Vista vervangt door XP :confused:

Volgens mij ben je een beetje aan het rommelen.

Nee, zoals jij te werk gaat lukt het natuurlijk niet hè.
Je gaat eerst formatteren en vervolgens installeer daarna de programma's er opnieuw op en niet zoals jij nu doet. Wat ik me ook afvraag is hoe jij in een half uur tijd Vista vervangt door XP :confused:

Volgens mij ben je een beetje aan het rommelen.

inderdaad, eerst die schijf helemaal formateren of toch een partitie.
Als je helemaal gaat formateren kan je ook gewoon zelf partities aanmaken moest je dat wensen.

daarna ga je gewoon vista installeren.
en je zal inderdaad al die programma's opnieuw moeten installeren.
ik denk niet dat je daaromheen kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan