Probleem met installeren van XP op laptop zonder floppydrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mootje84

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Ik heb een Acer Aspire laptop met Vista. Ik wil er graag XP op hebben en ging dit dus proberen. Netjes gedaan wat er op het scherm stond, maar op een gegeven ogenblik kreeg ik de melding ''setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden''.

En vervolgens wordt ik dus uit de setup gehaald.

Iemand een idee hoe en wat? Ik werk normaliter met apple, dus kan m'n weg niet echt vinden in het windows-systeem.

Ik vond trouwens op internet wel info over dat het te maken kon hebben met SATA schijven? En ja... die heb ik dus... Geen idee echter wat ik er mee moet doen om ze te laten werken.

Alvast heeeeel erg bedankt!

Dan heb je idd een probleem, xp heeft standaard geen sata ondersteuning.
Je kan deze drivers laden tijdens de setup als hierom wordt gevraagd, desgewenst kan je die vanaf een usbstick laden.

Soms kan je in je bios je sata als ide laten fungeren, zodat de schijf dan wel wordt gezien. Weet ff niet zo snel hou dat heet en is afhankelijk of de bios dit ondersteund.

Dank je wel voor je reactie Jackall! Ik zou het dus om kunnen zetten in de bios naar ide? Die optie is er wel, heb ik al gezien. Maar wat gebeurd er als de bios dit niet ondersteund? Staat vista er dan nog wel gewoon op? (misschien domme vraag, maar ik ben echt een enorme leek met windows)

@ Zoefff: dit is echt geheel onbekend voor mij... Ik vraag me nu direct af hoe je de installatie cd én de slipstreamed cd in 1x kan gebruiken? Of ben ik nu echt blond haha... ik zal de site eens bekijken.. dank je wel!

Edit: oke ik ben blond haha.. soms moet je eerst lezen voordat je reageert.. dat blijkt nu wel ;-) Snap m al. Heb een vriend gevraagd me hiermee te helpen. Hoop dat het hem gaat lukken! :-) Dank je wel!

Laatst bewerkt:
OK, daar gaan we.
Sluit alle hardware aan op 1 netwerk de hele bups dus, bij XP heet dat standaard geloof ik MSHOME.
Zorg dat de vorige PC's hier ook op aangesloten en ingelogd zijn.
Kortom, 1 netwerk, verschillende PC's.
Vervolgens maak je van een (1) DVD/CD speler een gedeelde DVD/CD speler.
Start - Computer - DVD/CD speler kiezen en links klikken en eigenschappen configureren - DELEN instellen op de gewenste PC.
Nu de DVD/CD plaatsen - en naar de andere computer lopen en op het netwerk de DVD/CD opstarten/verkennen.
Vervolgens kun je vanaf elke PC in het netwerk de DVD/CD gebruiken.
Zo werkt het bij mij al vanaf Windows 2000.
Ik heb SATA (1+2), IDE, SCSI enz. alles door elkaar - alles geinstalleerd via 1 (de meest betrouwbare) DVD/CD speler.
Kan zijn dat XP geen SATA ondersteund, dan doe je het gewwon op een W7 PC.

PC betekend (voor mij) desktop en/of netbook/notebook/laptop.
Maakt mij niet uit - netwerk is een netwerk in deze.

@ prins333: Klinkt heel goed en logisch allemaal...... ALS je een 2e pc hebt ;-) Wellicht dat iemand me wil helpen in mn omgeving mocht de tip van Zoefff niet werken...

Familie / vrienden / vriendinnen / kennissen / Holeder (heeft ook internet en een netwerk)!
Kortom: mogelijkheden te over...

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt allemaal! De oplossing van jackall heeft me geholpen; super bedankt!!! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan