Probleem met Installeren Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Als Win10 geinstalleerd word, doorgaat het installatieprogramma meerdere stadia.

Als laatste het installeren van de updates, op z'n 80% van die gang reboot Win10

Is dat het testen van de Videokaart?

Daarna komt de computer toch weer terug normaliter weer terug in het installatieprogramma,

Bij mij blijft het na die Reboot hangen, hij spreekt nog wel even de HDD aan, maar dan blijft hij roerloos

staan op het bekende Win10 logo. Alleen de Ethernet poort geeft om de seconde nog wat sjougge.

Wat kan dat wezen? (dat hangen natuurlijk)

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
64 bit windows?
Herstart de setup eens opnieuw met minimaal aan ram geheugen er in.
Uit ervaring bij installeren van een 64bit windows kom ik meestal uit bij een oorzaak van de hoeveelheid geinstalleerde ram.
 
Hallo Jackall

Je bedoeld het RAM-geheugen? Ik heb er maar 4Gb inzitten. meer kan het board niet aan.

En dat nog eens verminderen?

Naar 2Gb bijvoorbeeld? Slikt Win10 dat wel?

MVG
Jan Filarski

Hallo Allemaal,

Ik ga nu eerst maar eens de Win10 32-bits versie proberen te installeren.

Misschien komt deze versie wel door de installatie-procedure heen.

MVG
Jan Filarski

64 bit windows?
Herstart de setup eens opnieuw met minimaal aan ram geheugen er in.
Uit ervaring bij installeren van een 64bit windows kom ik meestal uit bij een oorzaak van de hoeveelheid geinstalleerde ram.

Hallo Jackall,
Ik heb de helft (te weten 2Gb) er uit gehaald, maar het mocht niet baten.
Met het volledige geheugen (4Gb meer kan het MB niet aan) kom ik nu wel wat verder.
Ik beland in een scherm, dat verteld dat ik zit met foutmelding 0x0000001 met daaronder 1-9 toetsen
Om o.a. op te starten in veilige mode, foutmeldings rapportage enz. enz. maar hoe lang je ook wacht bij die schermen komt hij nooit.

Nu ben ik maar gezwicht en installeer ik een 32-bits versie. Die doet hij wel installeren, wel is waar, na een warme boot,
maar gaat daarna wel verder met installeren.
Jammer, ik had liever een 64-bit installatie, wat zou hij dan extra inladen waar hij niet tegenop kan?
MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste JanFilarski,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er niemand heeft gereageerd op je laatste bericht kun je de knop "bericht aanpassen" om nog informatie toe te voegen, zo heb je alles in 1 bericht bij elkaar staan.
 
Ik beland in een scherm, dat verteld dat ik zit met foutmelding 0x0000001 met daaronder 1-9 toetsen
Blauw scherm? Meestal is dit een teken dat er hardewarematig iets niet lekker zit.
Ik denk dan gelijk aan een grafische kaart of je geheugen die niet helemaal lekker is.

Verschil tussen 32 en 64 bit Windows 10: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7

ook interessant http://computerworld.nl/security/73954-de-zin-en-onzin-van-64-bit
(is wel een artikel uit 2010 maar mijn idee is dat dit nog steeds relevant is)
 
Hallo Femke,

Ik heb de handdoek in de ring gegooid, en ben verder gegaan en gekomen met de installatie van Win10 32-bit.
Dat probleem is dus niet meer relevant.

Nu komt het volgende probleem:
Het Mac-adres van de onboard LAN klopt niet meer. Her wordt aangegeven FF-FF-FF-FF-FF-FF

Nu gaat het er dus om Hoe kom ik weer aan het originele MAC-adres, op internet wordt gezegd dat het op het Mainboard moet staan,
om en nabij de eerste PCI1 sleuf. Maar ik kan het absoluut niet vinden.
Misschien weet U meer? Mainboard is: BIOSTAR NF325-A9

Alvast bedankt,
MVG
Jan Filarski
 
Hallo Lange Pier,

Nee, toch niet. Win10 32 bit draait nu uitstekend op dat bewuste moederbord.

Alleen dus met al dat geexperimenteer ben ik het MAC adres kwijtgeraakt (het werd vervangen door FF-FF-FF-FF-FF-FF)

Vorige week had ik op dat MB Win7 64-bit draaien, toen werkt ook de Onboard Lan.

Ik weet wel, door er een netwerkkaart op te prikken, werkt het wel weer.

Maar eleganter en interessanter is het om dat MAC-adres terug te zetten.

Trouwens is een MAC-Adres uniek ?

MVG
Jan Filarski
 
Hallo mensen,
Ikbheb waarschijnlijk het Mac-adres gevonden.
Op de onder-zijkant van het PCI slot no.1 zit een stickertje.,......
Mvg
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan