probleem met installeren XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jupiler007

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
hallo ik ben vandaag bezig met xp te installeren maar ik weet nietr dat ik moet doen als ik dit krijg PLEASE INSER YOUR FORMATED FLOPPY TO A:\
maar ik heb geen floppy

kunnenb jullie mij helpen
alvast bedankt

Hoi !

Heb je een Sata HDD ?

De drivers daarvan staan op de Cd die bij je moederbord hoort.

Normaliter worden die op een floppy gebrand, maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Geef even de spec's van je systeem en we kunnen je beter raad geven.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Heb je een Sata HDD ?

De drivers daarvan staan op de Cd die bij je moederbord hoort.

Normaliter worden die op een floppy gebrand, maar er zijn ook andere mogelijkheden.

Geef even de spec's van je systeem en we kunnen je beter raad geven.

Greetz,

Harry.

moederbord - M2N-E
processor - AMD DUAL CORE 4200+
harde schijf 2 x maxtor 250 GB
2 x harde schijf seagate 500 GB
als je nog meet moet weten zeg het maar

Hoi !

Dus: je wilt je XP op een Sata HDD zetten ?

Met een floppy drive gaat dat normaliter als volgt:

Kijk even in de manual van je Mobo bij: Make Disk Menu, en volg de aanwijzingen daar op.

Heb je geen floppy-drive, dan maak je een USB-stick bootable: http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php, en zet daar de bestanden op i.p.v.op een floppy.

Kies in het BIOS bij Boot Device Priority als eerste "removable"
BootUp Floppy Disk op: "disabled".

Zelf gebruik ik doorsnee een removable floppy drive bij het installeren van nieuwe PC's waarin geen floppy-drive aanwezig is.

Voor eigen gebruik kies ik voor het slipstreamen van de XP-SP2-CD met de sata-drivers.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dus: je wilt je XP op een Sata HDD zetten ?

Met een floppy drive gaat dat normaliter als volgt:

Kijk even in de manual van je Mobo bij: Make Disk Menu, en volg de aanwijzingen daar op.

Heb je geen floppy-drive, dan maak je een USB-stick bootable: http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php, en zet daar de bestanden op i.p.v.op een floppy.

Kies in het BIOS bij Boot Device Priority als eerste "removable"
BootUp Floppy Disk op: "disabled".

Zelf gebruik ik doorsnee een removable floppy drive bij het installeren van nieuwe PC's waarin geen floppy-drive aanwezig is.

Voor eigen gebruik kies ik voor het slipstreamen van de XP-SP2-CD met de sata-drivers.

Greetz,

Harry.

maar het probleem is ik heb geen floppy met die gegevens
alleen een cd van me moederbord maar als ik daar me opstart, krijg ik allemaal van die vraag van 1 tot met 4.
maar dat weet ik wel maar daarna vraagt hij om een floppy met formated er bij testaan maar dat floppy heb ik niet.

Hoi !

Sorry, maar ik zou maar even je manual lezen onder: Make Disk Menu.

Ik wil de exacte pagina ook wel voor je opzoeken, maar dat kun je zelf toch ook ??

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan