Probleem met installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk te Lindert

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Berichten
14
Hallo,

Ik heb hier een pc staan (die we onlangs hebben gekregen), waarop Windows XP Professional SP2 half op geïnstalleerd is. Hiermee bedoel ik dat de vorige eigenaar is begonnen aan de setup van Windows XP Professional, maar deze niet heeft afgerond. Dus ik zette deze pc aan, en toen kwam er te staan dat ik die CD (Windows XP Professional) in de lade moest stoppen. Echter, ik heb een CD met Windows XP Home Edition met een geldige CD key. Ik stopte dus die Home CD erin, maar toen deed 'ie het niet. Ik heb ook geen idee hoe hem nu te formatteren, om er Home Edition op te zetten. Ik vraag hierbij jullie wijze hulp.
 
Hoi...

Opstartvolgorde aangepast in de bios?(cd/dcd speler als eerste)
Zodat die dus VANAF jou cd opstart.
 
Hallo,

Ik heb de 1st boot in de BIOS op de Home Edition CD gezet, maar het lijkt alsof hij deze negeert. Ik wil eigenlijk gewoon de harde schijf formatteren, maar ik kom niet bij het menu van de partities en dergelijk.
 
Ja die zit erin, maar in de andere pc's van ons zit geen mogelijkheid om een diskette te installeren of om een diskette te maken.
 
Formatteren kan je met de HomeXP cd.
Maar heb je na het veranderen van de bootvolgorde, deze ook gesaved?
Ook kan het dat je bij het opstarten dan toch op F8 moet drukken om voor de cd te kiezen.
 
Bedankt voor alle antwoorden, maar het probleem is inmiddels opgelost. Het bleek dat de verkeerde 1st boot was geselecteerd. Er zitten twee DVD-spelers in de PC, maar de ene werd niet herkend door de PC, en ik dacht dat de MAXCOM harde schijf de niet werkende cd speler was. Toen heb ik de andere Samsung DVD-speler als 1st boot ingesteld, en toen werkte het wel. Hoppa, nieuwe partitie, formatteren en installeren maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan