Probleem met installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dehooibarg

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
39
Ik ben in het bezit van een oude Packard Bell laptop. Daarop stond windows Vista alleen dat heb ik er af gehaald. Nu wil ik met een legale versie windows xp er op zetten alleen start de cd niet op. Dus krijg ik een bericht bootmgr is missing.

Weet iemand hoe ik de cd aan de praat kan krijgen.
 
:) Bios opstartvolgorde moet je zo aanpassen : :thumb:
bevlgp.jpg
...en hoezoo XP ??
 
Heb hier nog een legale cd liggen van windows xp. Ik heb geen cd van Vista. :p
 
:confused: neei dat bedoel ik niet ...volgens mij Microsoft is met updates onderstuning bij XP gestopt ...toch ??
 
Ik ben in het bezit van een oude Packard Bell laptop. Daarop stond windows Vista alleen dat heb ik er af gehaald. Nu wil ik met een legale versie windows xp er op zetten alleen start de cd niet op. Dus krijg ik een bericht bootmgr is missing.

Weet iemand hoe ik de cd aan de praat kan krijgen.

Opstarten van de XP-CD, de herstel-console gebruiken, http://support.microsoft.com/kb/307654/nl.
Achter de prompt trommel je: fixmbr, gevolgd door enter; Volg de aanwijzingen op het scherm.
Evt nog: fixboot, "enter".
Daarna exit, en als het goed is start je PC nu weer op.

Ondersteuning XP is tot en met 8 april 2014..
Misschien een idee over te spapen op Linux?
 
:confused: neei dat bedoel ik niet ...volgens mij Microsoft is met updates onderstuning bij XP gestopt ...toch ??

De ondersteuning van xp(sp3) verloopt als het goed is medio april 2014
 
Heb de boek veranderd alleen als ik de legale windows xp erin doe gebeurd er nog steeds het zelfde. Mocht ik er nou een illegale cd van Vista in doen dan start die hen wel gewoon op.
 
Hoi, ben je wel eens in de bios geweest?
Royonix liet je wat plaatjes zien van de bios.
Als je de CD van windows XP opstart als het je lukte in de bios (druk op del of F2 na het opstarten) moet je goed opletten.
Er komt in beeld "Druk een toets om de computer vanaf de cd te starten", druk je geen toets, gaat die bootmgr weer missen, want de hdd kan niet starten, die vista is al niet meer in een goede staat laten we maar zeggen.

Mocht het helemaal niet lukken, dan stel je in de bios de cd-rom op firts boot, en de rest op Disabled.
Dan kan je er niks anders meer starten als de cd, nog steeds moet je een toets indrukken, anders zegt de computer dat deze geen boot vond.

Als het je nu niet lukt, dan is er vast is mis met je apparaat.

En trouwens, een illegale CD van vista hebben kan niet, ook een illegale DVD niet.
Als je geen productsleutel hebt kan je niet installeren, en als je geen geldige product sleutel hebt kan je niet activeren.
Dus je mag rustig een vista cd of dvd branden van je buurman, als je de product key hebt van dezelfde versie.
Aangezien de geldigheid van productkey bepaald of windows legaal is, en niet de cd of dvd.
De code van de productkey zie je meestal op een productkey sticker (KLIK HIER)

:confused: neei dat bedoel ik niet ...volgens mij Microsoft is met updates onderstuning bij XP gestopt ...toch ??

Voor XP SP1 en SP2 wel, als je nu op dit moment XP SP 1 of 2 installeerd kan je niet updaten.
XP SP3 loopt tot april volgend jaar.
Dus stel je kocht in 2004 XP SP1 of 2, die installeerde je toen en nu zit je in SP3, als je dan opnieuw zou moeten installeren, kan je het shaken en ben je de sjaak.

Ik heb op mijn laptop wel 2 x XP en 1 keer windows 7 geinstalleerd, die XP gebruik ik niet online, maar zijn zo snel.
alles ingesteld start deze op met 11 processen, alle programma's die in windows 7 niet meer zo fijn werken of helemaal niet, draai ik daar fluitend op.
 
Laatst bewerkt:
Beste dehooibarg

Dit ligt zeerwaarschijnlijk aan je cd!
hij zegt hij hij het opstartprogramma niet kan vinden bootmgr missing dus
dat wordt een nieuwe cd kopen of downloaden
als je hem wilt doenloaden hier heb je een link
(utorrent is hierbij nodig!!)
BELANGRIJK !! DIT IS EIGEN RISICO!!!
Als je de site opent en hem wilt downloaden klik op get this torrent met een magneet links!!
PS: dit is niet illegaal als je een eigen product code gebruikt!het is wel illegaal als je een code van iemand anders gebruikt dit is echt alleen voor een goede instalatie!!!
*knip*
Sherin Bloemendaal

Mod edit: Betreffende linken zijn niet toegestaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ligt niet aan de cd van XP
Bootmgr is de boot van vista die op de harde schijf niet gevonden wordt.
Dat bestand stond op de harde schijf en wordt daar niet meer gevonden.
Wat niet wil zeggen dat het niet aan die cd kan liggen als installeren mislukt, maar als je niet in de bios de cd speler op first boot krijgt, en na het opstarten op een toets drukt, zal windows xp cd nooit opstarten.
Dit zijn de zoekresultaten als op een XP cd gezocht wordt naar het woord Boot:
1hp4cl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan