Probleem met intern geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter roly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Ik heb een Dell Optiplex GX720 met 2 modules van 512 Mb geheugen(1Gig)
Inde bios geeft het aan dat er 1Gig geheugen erin zit ,maar systeem info van Windows Xp geeft aan dat er 256Mb erin zit.
Weet iemand een oplossing hiervoor??

MZZL
Roly

768 MB gedeeld videogeheugen?

Ik kan video geheugen in de bios instellen tot 256Mb.Ik heb nu 2 modules van 1Gig erin gezet.In de bios zie ik 2Gig ,maar windows ziet maar 256Mb.Ik heb geprobeert om Vista te installeren maar dat lukte niet ,want die vraagt minnimaal 512Mb.
Het blijft toch een raadsel .

MZZL

Roly

je moet niks instellen,kan je vertellen wat je specs zijn?

Dell Optiplex GX270
Pentium4 CPU 2.80Ghz
kloksnelheid 2.79Ghz, 256Mb
Video- en geluidskaart onboard

Systeem Windows XP Pro Sp3

ik heb er nu 2 geheugen modules erin gestopt, maar nog steeds ziet Windows maar 256Mb.
Ik heb Everest Ultimate Edition geinstalleerd.Alls ik bij moederbord/chipset kijk geeft het aan geheugenslot/DRAM slot#1 GB en DRAM slot#2 1GB(DDR SDRAM).
En als ik kijk bij moederbord/geheugen/fysiekgeheugen/totaal 253MB/gebruikt130MB/vrij 123MB/percentage 51%.Waar is dan het die resterende 1797MB gebleven.Ik heb de videokaart ingesteld op 256MB.

Wat zegt siw?

want ik ben ondertussen ook benieuwd of windows nou gebruik maakt van alle geheugen of idd alleen van die 256 MB die hij zegt te hebben. Ik zou overigens ook eens een memorytest doen.

Ik heb geprobeert om vista te installeren, maar dat lukte niet want voor vista heb je minnimaal 512Mb nodig.

is het ook niet mogelijk de memorytest te starten vanop de vista-cd? Zoniet moet je even een andere cd nemen/maken om een memorytest te starten.

Hoeveel geheugen wordt aangegeven in het Diagnostisch Hulpprogramma voor DirectX ?

Start > Uitvoeren > typ : DXDIAG > Enter = Systeem

Het is gelukt.
De backup battery verwijdert en de pc opnieuw opgestart.De pc weer afgesloten en de battery er weer in gedaan.Pc opgestart en toen zag Windows het geheugen wel.Ik had het meerdere keren gereset ,maar zonder de pc opnieuw op te starten.
Jongens allemaal bedankt !!!

MZZL Roly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan