Probleem met Invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
163
Hallo,

Kan iemand me helpen met het volgende probleem:

Stel, ik schrijf een stukje tekst, ik wil een zin van de tekst graag vervangen. Ik selecteer dus bijvoorbeeld "Schrijver: Blablabla". Normaal gesproken als ik het dan geselecteerd heb, typ ik meteen erachter aan, zodat het vervangen wordt.

Nu is het zo dat ik na de selectie op DEL moet drukken om het te verwijderen, oftewel: als ik iets heb geselecteerd wat ik wil vervangen, is het de bedoeling dat hij het geselecteerde deel automatisch verwijderd en er mijn tekst neer zet.

Misschien is dit een beetje onduidelijk, maar als je een vraag hierover hebt stel hem dan gerust.

Heeft iemand tips waar ik deze instelling kan veranderen?

Flame
 
Misschien is dit een beetje onduidelijk, maar als je een vraag hierover hebt stel hem dan gerust.

Ik begrijp het hoor ;). Laten we beginnen met: welke office/word versie heb je?
 
Jammer, als het word 2007 was had ik het je zo kunnen vertellen :). Maar alsnog, iemand op internet met hetzelfde probleem (Engels):

when you selected text with the mouse that you wanted to replace and then you started typing on the keyboard it would replace the selected text with what you are
typing. Word 2003 keeps the old text and just adds what you are typing.
This is so frustrating.

Oplossing:

Try Tools --> Options --> Edit tab and make sure the "Typing Replaces
Selection" box is checked.

Dit zou moeten werken! (De vertaling is op zich niet zo moeilijk, toch? :rolleyes:)
 
bedankt mensen, eindelijk een verslag maken zonder gezeik:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan