Probleem met Iomega Micro Mini USB Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert beat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Ik bezit al ongeveer 2 weken een USB Micro Mini van Iomega. Deze bedraagt 256MB.

Nu heb ik het volgende probleem:

Sinds ik een programma op mijn USB-stick heb geïnstalleerd dat een waarschuwing geeft wanneer je de pc afsluit en je USB-stick steekt nog op de pc, kan ik de data op mijn USB-stick niet meer zien.

Wanneer ik mijn USB-stick in een USB slot van men computer steek en vervolgens in de explorer op het icoontje van de 'verwisselbare schijf' klik krijg ik de volgende meldeing:

'De schijf in station J is niet geformatteerd

wilt u de schijf nu formatteren?"

vervolgens klik ik op JA

Hierna krijg ik het schermpje voor het formatteren van USB-sticks en diskettes (u allen wel bekent), vervolgens klik ik op starten.
Eerst krijg ik dan nog de waarschuwing dat alle data word verwijderd, ik klik op OK.
En dan krijg ik een waarschuwing dat mijn USB-stick tege schrijven is beveiligd!!!!????

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen???

(Ik heb ook al een paar keer naar de helpdesk van Iomega gemailt maar zij zeggen dat ik men USB-stick moet opsturen en die kosten moet ik zelf betalen (25$ tot 40$!!!
Dus ik dacht ik zal men probleem maar is posten op dit forum, mss dat iemand me kan helpen????)

Zou het kunnen zijn dat er een beveiliging op zit dat je uit en aan kan zetten? Bijvoorbeeld via een ietwat verborgen knopje aan de zijkant van je usb-stick (zoals ook op een gewone diskette) of eventueel via een op te roepen menuutje

Nee, er zit geen knopje op de USB-stick om het schrijven te blokkeren.

De USB-stick meet 1.5cm bij 3cm en is 0.5cm dik dus als zon knopje er had opgezeten had ik dit zeker opgemerkt.

Toch bedankt voor de reactie :thumb:

Hoi Bert Beat,

Heb je al eens geprobeerd om de stick te de-installeren en weer opnieuw te installeren?
Mischien dat dit helpt is maar een idee.

Gr,
Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan