probleem met ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

H. Heykens

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
10
Ik heb een E-Tech router. Na een reset heb ik hem via een computer kunnen instellen. Vanaf deze computer is het internet bereikbaar. Een andere computer is echter niet te bereiken. Deze krijgt geen IP adres van de router (ook niet via ipconfig, ipconfig/release, ipconfig/renew). Ook een systeemherstel werkt niet. De netwerkkaart werkt (voor zover te beoordelen) goed.
Wat kan ik nog doen?
 
Heb je de ip range van de dhcp op je router wel goed ingesteld?
 
Heb je niet een vast IP-adres ingevuld in plaats van "automatisch een IP-adres krijgen".
 
Ik heb geen vast IP adres ingevuld. Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met de IP range. Ik krijg bij het invullen van het commando ipconfig/renew de volgende melding:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 3. (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan ee socket).
Misschien helpt dit bij het oplossen.
 
De ip range is het aantal ip adressen dat door de dhcp server wordt afgegeven.
bv als de dhcp server 192.168.0.1 heeft en een range van 192.168.0.2 t/m 192.168.0.10, dan geeft de dhcp server in totaal 9 ip adressen af.

Maar om zeker van je zaak te zijn raad ik je aan om eerst een vast ip adres op de andere pc te zetten om te kijken of je netwerkkaart wel goed functioneert.
 
Mijn netwerkkaart werkt goed. Dat weet ik zeker.
Het uitbreiden van de range levert ook geen succes op.
Kan iemand nog iets met de foutmelding die ik opgeschreven heb?
 
Ik heb de oplossing gevonden!

Ik heb in de zaak waar ik de router gekocht heb nagevraagd wat er mis zou kunnen zijn.
Antwoord: de adapter is te zwak, we krijgen nu een nieuwe.:thumb:

Bedankt voor jullie hulp zover::D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan