Probleem met ip

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Ik wil een (java) game gaan hosten met mijn computer. Ik heb een orange livebox en een linksys wrt54g router. Ik heb al portforwarding en een domein aangevraagd. Alleen heb ik één probleem: alle computers op mijn netwerk hebben het zelfde IP adres en (hoe raar het ook is) ook mijn livebox. is er een manier om via mijn router het ip vam mijn pc te veranderen, of anders het ip van mijn livebox. Ik ben het zat om mensen Hamachi te laten installeren als ze mijn game willen spelen.

P.S. ik heb Windows XP

Laatst bewerkt:
Bedoel je hetzelfde internet ipadres, via bijvoorbeeld http://www.watismijnip.nl?

Dat klopt, omdat ze allemaal via dezelfde internetverbinding (op je router) gaan. Als je wilt zien wat het lokale ip-adres is, moet je start > uitvoeren> cmd <enter> doen. Dan kan je met ipconfig het ip-adres (lokaal) achterhalen.

Vervolgens zal je dan op je router de benodigde poorten moeten forwarden naar dit ip-adres van je computer.

Zo maak je een vertaling van die poorten op jouw internetadres naar die poorten op jouw computer/server.

Heel erg bedankt! Alles werkt nu zoals het hoort! :thumb::thumb::thumb::thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan