Probleem met Ipfire linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdclub

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Berichten
75
Hallo,

Ik heb een oude computer, maar die wil ik weer gaan gebruiken.
Maar ik heb helaas een probleem .
Als ik opstart komt ipfire linux er voor ( kijk afbeelding )
install_first_boot1.png



Dan klik ik op de eerste optie , dan moet hij even laden . en dan moet ik mij inloggen maar dat wil niet ( hetzelfde bij de andere opties )
Verdere informatie :

Versie 0.97 ( vrij oud al )

In de titel staat dit : GNU GRUB ipfire linux Version 0.97

Wie kan mij helpen ?
 
Het beste is om linux opnieuw te instaleren. Dat zal mogelijk zijn met een CD die je erbij hebt gekregen.
 
wat wil je er nu mee?
nieuw os?
druk schijfje van os wat je wilt in pc. daarvan af opstarten en klaar.
 
nou mijn 1e stap is om gewoon de computer aan te krijgen , dat ik normaal op het buruablad kan komen:D
 
Ja maar IPFire is een dedicated firewall. Natuurlijk moet je daar eerst op inloggen. Je wil niet dat iemand anders je instellingen verandert en je netwerk openzet. Toch?
Ik vermoed echter dat dat helemaal de bedoeling niet is en dan kun je inderdaad beter een andere distro zoeken (puppylinux niks?) en dat installeren...
 
puppy linux???!!! jemig wat een namen tegenwoordig

zou voor gewoon ubuntu of kubuntu gaan
 
Laatst bewerkt:
puppy linux???!!! jemig wat een namen tegenwoordig

zou voor gewoon ubuntu of kubuntu gaan

:):):)
Je hebt gelijk wat de naam betreft...

Maar poster schreef dat het op een oudere (minder krachtige) pc moest die hij weer in gebuik wil nemen.
Dan kijk je naar de distro's die speciaal voor alle / oudere types processoren gemaakt zijn en weinig plaats innemen. Puppylinux is een van de bekendere (toch wel! ;)) maar er zijn er veel meer die met weinig system resources genoegen nemen en toch goed uit te bouwen zijn.
Het was maar een suggestie. . .
 
Laatst bewerkt:
als ie effe de specs geeft weten we wel welke hij het beste kan nemen
 
Right..
Ubuntu zou ook kunnen, met zo'n minimale desktop (ice?) b.v. Maar dan denk ik dat je alles zelf moet doen. Een mini-distro ligt dan meer voor de hand.
 
Mmmwoah, een pc heeft een beter (groter) scherm. Of maakt dat niet uit?
 
dat maakt volgens mij weinig uit. gaat voornamelijk omdat nebooks minder kracht hebben. dus moet er een lichter os op. ubuntu nebook editie is dus lichter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan