Probleem met Istalatie XP-Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Hallo
Ik moet bij mijn dochter een nieuwe instalatie maken van Xp
daar er een fout op de schijf zit wil dit niet lukken.
Normaal gesproken gebruik ik dan gewoon een opstart diskette van ME
Maar ik heb geen opstartdisketten en mijn eigen ingang op het moedrbord van mijn pc is stuk, dus kan geen diskette maken.
wie weet of ik ook een memorystik daarvoor kan gebruiken en hoe doe ik dt dan om de pc vann mijn dochter dan via de memorystick op te laten starten
.
Leuk was dat ze hem weggebracht had om te laten repareren . want hij start wel op maar niet door. .de pc man zei : dit is een virus en die lekt op je moederbord . dit geintje kost haar dan 160 euro. later belde hij op kom dat ding maar ophalen . want dit is niet te repareren. Ik zeg breng dat ding maar hier . want ik weet zeker dat ik er wel in kom.
Nou dat lukte dus . alleen moet er een scandisk plaatsvinden geeft hij aan ,en daar heb ik dus dat opstart diskettetje vor nodig.
Gr marijo

Hier staat een hoop info: http://www.schoonepc.nl/
Ge moet je pc laten opstarten via de cd van winxp.
In de bios aangeven dat de pc dus moet opstarten als first boot cdrom.
Als de pc dan start krijg je een vraag om via de cdrom te starten en dan enter je.
Nu moet ge gewoon alles volgen en de schijf kan je hierbij ook formatteren zodat de problemen mogelijk weg zijn.

succes

Hallo
Ik moet bij mijn dochter een nieuwe instalatie maken van Xp
Normaal gesproken gebruik ik dan gewoon een opstart diskette van ME
Maar ik heb geen opstartdisketten en mijn eigen ingang op het moedrbord van mijn pc is stuk, dus kan geen diskette maken.
wie weet of ik ook een memorystik daarvoor kan gebruiken en hoe doe ik dt dan om de pc vann mijn dochter dan via de memorystick op te laten starten
.
Leuk was dat ze hem weggebracht had om te laten repareren . want hij start wel op maar niet door. .de pc man zei : dit is een virus en die lekt op je moederbord . dit geintje kost haar dan 160 euro. later belde hij op kom dat ding maar ophalen . want dit is niet te repareren. Ik zeg breng dat ding maar hier . want ik weet zeker dat ik er wel in kom.
Nou dat lukte dus . alleen moet er een scandisk plaatsvinden geeft hij aan ,en daar heb ik dus dat opstart diskettetje vor nodig.
Gr marijo
Hoi dank voor het advies maar dat heb ik ook gedaan . en dan zegt hij dat de instalatie niet verder kan gaan omdat er een fout is . dit los ik dan meestal op door een scandisck te doen en dat bestandje staat op een opstardiskette
gr en bedankt nog . ga in iede geval toch kijken op de link die je geeft
gr marijo

Mocht je wel nog een floppy kunnen aanmaken dan kun je hier bootflops downloaden
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Als je XP gaat installeren verwijder dan eerst eens de partitie en maak hem opnieuw aan. XP geeft je deze mogelijkheid tijdens de setup.

Je moet dan wel kiezen voor een nieuwe installatie en niet kiezen voor een reparatie. Zeker als er mogelijk een virus opstaat zou je de paratie beter kunnen verwijderen. Daarna setup even afsluiten en Pc +/- 30 seconden uit laten. Daarna begin je de setup opnieuw.

Dit om te voorkomen dat een virus mogelijk in het gegeugen van de pc zit en zo toch weer actie wordt.

Let wel op dat je door het verwijderen van de paratie je alles gegevens kwijt raakt.

Mocht je wel nog een floppy kunnen aanmaken dan kun je hier bootflops downloaden
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Als je XP gaat installeren verwijder dan eerst eens de partitie en maak hem opnieuw aan. XP geeft je deze mogelijkheid tijdens de setup.

Je moet dan wel kiezen voor een nieuwe installatie en niet kiezen voor een reparatie. Zeker als er mogelijk een virus opstaat zou je de paratie beter kunnen verwijderen. Daarna setup even afsluiten en Pc +/- 30 seconden uit laten. Daarna begin je de setup opnieuw.

Dit om te voorkomen dat een virus mogelijk in het gegeugen van de pc zit en zo toch weer actie wordt.

Let wel op dat je door het verwijderen van de paratie je alles gegevens kwijt raakt.
Oke dank je wel ga het proberen

Wat is de precieze melding die je krijgt? Je zegt "scandisk" ik neem aan dat je bedoelt "chkdsk"?

NB: om alles uit te sluiten: heeft de PC misschien de installatie van sata/raid controllers nodig tijdens de setup van XP? Die moet je dan via F6 aankondigen en even later met een diskette installeren. Doe je dat niet, dan "ziet" XP de harde schijf niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan