dirkandries
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 jul 2008
ik moet 2 javascriptjes maken
1 : een nummer trek systeem met een knop trek je nummer! daar onder een veld met het laatst getrokken nummer
daar onder een knop met volgende klant ! met daar onder een tekst vel met dit nummer is aan de beurt
2:
een parkeer garage systeem met:
knoppen auto naar binnen, auto eruit, en een tekst veld met het aantal auto's .
ook moet er een vakje zijn waar je kan invullen hoeveel auto's er in kunnen , moet er een popup komen als je probeer een auto er af te halen als er geen auto's zijn en een popup als de garage vol zit.
dit is wat ik na een middag proberen al heb
[JS]function showAlert() {
var nummer=0;
nummer + 1 (form.nummer.value)
alert('nummer'+ nummer +'is aan de beurt');
}[/JS]
[XML] <form>
<input type="button" value="Trek je nummer!" onClick="(form.nummer.value)">
<input type="button" value="volgende klant!" onClick="showAlert();">
<input type "number" value="uitkomst" name="ans" size=9>
</form>[/XML]
dit is natuurlijk nog niet zo veel maar ik ben hier ook niet zo goed in mijn tijd zit hem dus ook het meest in het begrijpen maar ik kom er nu echt niet meer uit ik hoop dat iemand me kan helpen
1 : een nummer trek systeem met een knop trek je nummer! daar onder een veld met het laatst getrokken nummer
daar onder een knop met volgende klant ! met daar onder een tekst vel met dit nummer is aan de beurt
2:
een parkeer garage systeem met:
knoppen auto naar binnen, auto eruit, en een tekst veld met het aantal auto's .
ook moet er een vakje zijn waar je kan invullen hoeveel auto's er in kunnen , moet er een popup komen als je probeer een auto er af te halen als er geen auto's zijn en een popup als de garage vol zit.
dit is wat ik na een middag proberen al heb
[JS]function showAlert() {
var nummer=0;
nummer + 1 (form.nummer.value)
alert('nummer'+ nummer +'is aan de beurt');
}[/JS]
[XML] <form>
<input type="button" value="Trek je nummer!" onClick="(form.nummer.value)">
<input type="button" value="volgende klant!" onClick="showAlert();">
<input type "number" value="uitkomst" name="ans" size=9>
</form>[/XML]
dit is natuurlijk nog niet zo veel maar ik ben hier ook niet zo goed in mijn tijd zit hem dus ook het meest in het begrijpen maar ik kom er nu echt niet meer uit ik hoop dat iemand me kan helpen