Probleem met koeling en processor gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb 2 problemen die in mijn ogen wel makkelijk op te lossen zijn, maar ik heb geen manier gevonden hoe ik het kan oplossen, Misschien weten jullie er meer van..

1. Mijn Ventilator die maakt nogal veel geluid, Word erg heet. En als ik bijvoorbeeld mijn laptop meer dan 4 uur aan heb staan dan gaat hij vanzelf uit. (Hij geeft geen waarschuwingen weer ofzo) Als je hem dan weer aan probeerd te zetten gaat hij automatisch weer uit. Ik heb nu geleerd dat je hem dan een kwartiertje ofzo moet laten afkoelen. Mijn ventilator die maakt het geluid zoals je in het vliegtuig zit, Misschien is er een oplossing om dit zachter te maken?

2. Ik weet niet zeker of dit bij hetzelfde probleem hoort, Of dat dit in dit board hoort. Maar in mijn ogen heeft dit er wel iets mee te maken:
Mijn CPU gebruik staat meestal tussen de 70-100% En mn pc is daarom dus af en toe niet de snelste meer. Mijn Fysiek geheugen staat rond de 30-60% En volgens mij is dat wel aardig normaal. Maar is er een manier het CPU gebruik lager te zetten. Ik record wel eens voor games met Fraps etc, maar dat lagt af en toe toch iets te hard :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even je titel aangepast 2 vraagjes zegt niet veel over je probleem

Tevens in de juiste sectie gezet

Laatst bewerkt:
stof vrij maken
en je fan langzamer laten draaien verergert het probleem
je pc/laptop trekt het niet blijkbaar

Hallo Source,

Het schoonmaken van je ventilator zou al flink kunnen helpen. ( laptop helemaal uitzetten en dan stofzuigen, let op fan niet te hard laten draaien).

tussen de 70 en 100% CPU is inderdaad wel veel, probeer een wat malware weg te halen: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/.
Anders moet je met CCleaner eens kijken wat er allemaal start tijdens het opstarten, misschien heb je wel veel ghost processen.

Succes ermee!

Ehm, hoe bedoel je fan van Stofzuiger?

Laatst bewerkt:
je moet de ventilater lanzamer laten draaien je computer kan het niet aan en je pc valt uit omdat hij te warm word dit had ik ook en ik zou het laten uitspuiten en niet zelf met een stofzuiger gaat beginnen!

anders kun je mischien iets beschadigen!

je moet de stofzuiger niet al te hard laten zuigen, want dan draait de ventilator van je koeling ook ontzettend hard. dus een beetje voorzichtig schoon maken;)

ik zou naar een computer winkel gaan en die kunnen het met een compressor voor je doen (als ze die hebben)

@ kwakmantim - Kan je misschien ook ergnes bij je instellingen je ventilator zachter laten draaien of is dit niet mogelijk?

@ GoedlichtJoost - Ik heb inderdaad wel veel Start Progamma's als ik met Game Booster (Processen beindiger) Erover heen ga heb ik er nog zn 50-60 over, Als zal ik niet weten waar die allemaal zitten.

je zou kunnen kijken of het lukt met speedfan, daarmee kun je ook zien hoe warm je laptop is maar als je hem laat uitspuiten of het zelf heel voorzichtig doet maakt hij ook veel minder geluid en ik zou niet teveel veranderen aan die snelheid ik zou het laten hoe het is!

wand de ventilater draait niet voor niets zo snel! anders zouden ze er geen ventilator in zetten!

Ik weet niet of dit het probleem kan zijn van dat CPU maar, Mn pc heeft wel 100 Progamma's misschien helpt een opschoning?

hoelang heb je hem nog niet schoon gemaakt en ik zou hem ook opsconen, wand daar door kan hij ook zoon hoog cpu gebruik hebben. en ik zou ook met mbam scannen op virusen.

als je niet weet wat mbam is google even.

Ik ben net bezig met alles eraf te gooien met CCcleaner, ik heb hem nog nooit echt schoongemaakt, weleens TEMP FIles verwijderd etc.

je moet hem dus echt open maken en laten uit spuiten dan zit er waarschijnlijk stof in de laptop dit kun je beter door een computer winkel laten doen met een compressor dus laat hem gewoon echt schoon maken :) wand computers kunnen niet goed tegen stof dan kan de ventilator niet meer goed draaien en dan valt hij uit dus laat hem gewoon uit spuiten

p.s

ccleaner is niet met 3 c's

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan