• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met kommagetal

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
hey iedereen,

ik heb een vb code geschreven waarbij ik een getal uit een bepaalde cel toewijs aan een variabele (in ede stijl van : interest = range("A1").value

nadien gebruik ik die variabele om berekeningen te doen.. indien ik in cel A1 bv 3,75% ingeef, en deze nadien gebruik in een formule in VB , dan krijg ik in die formule 3;75% ipv 3,75%.. Enkel indien ik 3.75% (met een punt) ingeef, dan lukt het, maar dan krijg ik nadien problemen indien ik in excel bewerkingen wil doen met dat getal..
 
hey iedereen,

ik heb een vb code geschreven waarbij ik een getal uit een bepaalde cel toewijs aan een variabele (in ede stijl van : interest = range("A1").value

nadien gebruik ik die variabele om berekeningen te doen.. indien ik in cel A1 bv 3,75% ingeef, en deze nadien gebruik in een formule in VB , dan krijg ik in die formule 3;75% ipv 3,75%.. Enkel indien ik 3.75% (met een punt) ingeef, dan lukt het, maar dan krijg ik nadien problemen indien ik in excel bewerkingen wil doen met dat getal..

Kan je de code bijsluiten?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kan je de code bijsluiten?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Code:
Sub herziening()
dim i as variant '(als ik "as integer" pak, dan geeft hij "overflow als error"
i = Range("G1").Value
Range("D1").Formula = "=-PMT(" & ir & "/12," & p & "*12," & i & ")" 'bepaalt de huidige maandelijkse afbetaling

(dit is maar een deel van de code.. anders had het zeker korter gekunnen, en zonder VB hoor, maar het is maar een deel code :))

als ik nu in cel G1 "3,75% ingeef, dan vult hij in cel D1 in "-PMT(0;375/12; etc)
ipv (0,375/12)
 
Code:
Sub herziening()
dim i as variant '(als ik "as integer" pak, dan geeft hij "overflow als error"
i = Range("G1").Value
Range("D1").Formula = "=-PMT(" & ir & "/12," & p & "*12," & i & ")" 'bepaalt de huidige maandelijkse afbetaling

(dit is maar een deel van de code.. anders had het zeker korter gekunnen, en zonder VB hoor, maar het is maar een deel code :))

als ik nu in cel G1 "3,75% ingeef, dan vult hij in cel D1 in "-PMT(0;375/12; etc)
ipv (0,375/12)

dit is nog een voorbeeld waar het niet lukt.. (het is hem niet om de formule te doen, want die is natuurlijk nutteloos, maar het is een voorbeeld)..

als ik in A1 3,75 ingeef, dan krijg ik een fout resultaat..
enkel als ik 3.75 ingeef lukt het..

als ik niet met "formula" werk, dan is er geen probleem.. het is hem daar dus het probleem .. iemadn een oplossing?

Code:
Sub test()
Dim i As Long
Dim t As Long



i = Range("A1").Value

t = i * 2
Range("B1").Formula = "=sum(" & t & "*2)"
End Sub
 
nobody11, Ik zou in iedergeval starten met het declareren van je variabelen met datatype Double. Een Integer of Long Integer zijn namelijk gehele getallen...

Groet, Leo
 
nobody11, Ik zou in iedergeval starten met het declareren van je variabelen met datatype Double. Een Integer of Long Integer zijn namelijk gehele getallen...

Groet, Leo

ja,dat had ik ondertussen al gedaan,want merkte dat hij afrondde :)

nu blijft nog steeds het probleem.. als in cel A1 3,75 staat, dan geeft hij dat nadien in een formule in als 3;75
 
Ah, bedoelde je dat! Gebruik dan niet Formula maar FormulaLocal...

Groet, Leo
 
Dit...
Code:
Sub test()
Dim i As Double
Dim t As Double

    i = Range("A1").Value
    t = i * 2
    Range("B1").[COLOR="Blue"]FormulaLocal[/COLOR] = "=sum(" & t & "*2)"
    
End Sub
...geeft bij mij het juiste resultaat. Bij jou niet?

Groet, Leo
 
Dit...
Code:
Sub test()
Dim i As Double
Dim t As Double

    i = Range("A1").Value
    t = i * 2
    Range("B1").[COLOR="Blue"]FormulaLocal[/COLOR] = "=sum(" & t & "*2)"
    
End Sub
...geeft bij mij het juiste resultaat. Bij jou niet?

Groet, Leo

neen, tracht maar eens met 3,75% in te geven in A1..
 
Als je het VOLLEDIGE blokje van me hebt overgenomen, werkt dit! Je moet uiteraard WEL steeds je code blijven draaien voordat je een ander resultaat ziet in cel B1. Het is namelijk géén functie die je gemaakt hebt.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Als je het VOLLEDIGE blokje van me hebt overgenomen, werkt dit! Je moet uiteraard WEL steeds je code blijven draaien voordat je een ander resultaat ziet in cel B1. Het is namelijk géén functie die je gemaakt hebt.

Groet, Leo


tx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan