Probleem met kopiëren naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

flupke01

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hallo, ik heb sinds ongeveer een half jaar een steeds groter wordend probleem met het kopiëren van bestanden naar verschillende USB drives of sticks. Ik krijg zeer geregeld, maar niet altijd, een foutmelding: 'de semaphore time out periode is verlopen'. Daarna loopt windows explorer (of Directory Opus, wat ik doorgaans gebruik) vast. Dit komt pas in orde als ik de USB schijf of stick verwijder. Dit lukt soms via het menu 'hardware veilig verwijderen', maar niet altijd; vaak reageert dat menu niet meer, of staat de schijf er niet bij. In dat geval moet ik de schijf toch verwijderen (of soms het systeem herstarten), waardoor ik het risico loop de schijf/stick te corrumperen. Dat is mij gisteren voor het eerst gebeurt; mijn externe USB schijf werd opeens als Raw partitie gezien. Dit bleek niet herstelbaar... heel vervelend.

Het vreemde is dat het ook geregeld wel goed gaat met het kopiëren, ook met bestanden waarmee het voorheen problemen gaf. Verder maakt het niets uit welk USB apparaat, kabel of poort ik gebruik. Ook USB 2 of 3 maakt geen verschil. Ik heb Windows vers opnieuw geïnstalleerd; maakt ook niets uit. Ik kan er op Google bijzonder weinig nuttigs over vinden, alleen dat het netwerk gerelateerd zou zijn. Dat lijkt mij hier niet van toepassing. Ook wordt soms gesteld dat te lange bestandsnamen het probleem zouden zijn; maar ook dat maakt geen verschil.

Eigenlijk lijkt het wel alsof het hardware en/of driver gerelateerd moet zijn, alleen weet ik niet wat ik daar dan verder mee zou moeten. De drivers zijn up-to-date volgens MSI, de maker van mijn mobo... Afgezien daarvan werkte het voorheen wel met deze hardware.

Hoop dat iemand me kan helpen. Wordt hier helemaal gek van...

OK, dan kan het niet ouderdom zijn, want dat gebeurt nog al eens dat bij oude moederborden onderdelen zoals de USB het niet meer (goed) doen.
Kijk eens in het hardwareoverzicht (Apparaatbeheer) of daar alles goed staat (geen vraagtekens, of kruisjes).

mmmm zelfs zonder drivers zou usb2 gewoon moeten werken.

als het niet software is, dan zal het hardware zijn. zijn alle powerconnectors correct verbonden?

zoja, dan zou ik terug gaan naar de verkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan