• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Kwt verrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aarts

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2012
Nog niet opgelost.

Ik moet tijdelijk de dagelijse tijd die langer of korter wordt gewerkt dan de standaard 8 uur per dag verrekenen. (kwt tijd)
Ik moet kunnen kijken of er kwt wordt opgebouwd of afgebouwd.

Voorbeeld:
vandaag 41:28:00
Morgen 40:28:00
= afgebouwd -00:60:00

Nu wil ik voor deze periode al een opzet maken waarbij ik alleen de uren van die dag nog moet invullen.
Maar schijnbaar kan ik geen standaard formule maken voor =sado voorgaande dag - saldo van die dag tenzij er is afgebouwd.
Want als er is opgebouwd krijg ik de fout ##### ik weet dat ik dan moet optellen. Saldo die dag - saldo voorgaande dag.

Hoe kan ik dit in een formule zetten. Anders moet ik dagelijks alle formules aanpasen in geval van opbouw of afbouw.
Voorbeeld bij ingevoegd.Bekijk bijlage uren voorbeeld.xlsx

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik heb er gewoon te weinig verstand van hoe ik dit moet doen.

Alvast bedankt.

Nog niet opgelost.

AANPASSING:

Dank u het is nu grotendeels gelukt.
1. Alleen als ik data invoer in de ene cel dan kleurt de volgende opvolgende cel ook.
2. Verder wil ik graag het opgenomen totaal weten tot en met de invul dag. ik weet niet of het lukt zoals ik het heb opgezet. (kolom E)
Misschien kan er iemand naar deze 2 problemen kijken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur gaat uit naar verschillende kolommen
1 voor opgebouwd en 1 voor afgebouwd.

Alleen even voor de maandag aangepast om te kijken of je dit goed vind of niet.
Verander D18 en zie wat er gebeurt.

Als dit bevalt kun je het ook toepassen voor de overige dagen.
De telling kun je later via somproduct formule voor elkaar krijgen.

Bijlagen

Dit kan natuurlijk ook daar had ik niet aan gedacht. bedankt.
Maar hoe krijg ik nu het totaal opgenomen voor elkaar. met c18=..+..+..+ etc?

Ik moet nu weg
Als je het filetje voor de overige dagen aanpast en dan hier weer plaatst dan kijk ik of iemand anders in de loop van de avond er wel naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan