Beste mensen,
Ik zit hier met een heel irritant probleem. Ik kan dus niet booten vanaf mijn juiste OS.
Mijn hardeschijf is gedeeld in 4 partities. 1 voor backups 1 voor installatie van progjes 1 voor XP en 1 voor VISTA.
c: XP
d: VISTA
e: Intall dir
f: backup
Zo was het toen alles normaal werkte:
XP op C: er stond dus ook echt XP op voor mijn huiswerk op te maken maar heb het nooit gebruikt. zelfs geen enkel drivers geïnstalleerd.
ik gebruikt de D-schijf voor VISTA en alles was perfect. en ik kon schakelen tussen de twee besturingssystemen.
Even later: ("normaal")
dan heb ik ooit een probleem gehad met GTA IV en heb ik dan VISTA gezet op mijn C-schijf. Na de installatie heb ik moeten opnieuw opstarten. de pc sloot af maar hij startte niet op via de nieuwe VISTA op de C-schijf maar wel via de VISTA op de D-schijf.
Ik heb dat dan zomaar aanvaard en effe geen GTA IV meer gespeelt.
Daarna: (abnormaal)
Even daarna ging ik wat huiswerk maken en dus heb ik terug XP geïnstalleerd op mijn C-schijf. Het is mij echter niet gelukt. ik kreeg tijdens de installatie een fout en kon niet doorgaan. Dus ik heb de dvd van VISTA weer ingestoken en nu werkt het maar ik kan niet overschakelen naar de VISTA op de D-schijf. daarop staan al de programma's die geïnstalleerd zijn. Al mijn huiswerk, al mijn documenten, alle savegames... ... ...
Ik heb geprobeerd op F8 te duwen voor windows gaat beginnen te laden.
Dan krijg ik die opties van veilige modus e.d.
als ik daar op escape duw dan krijg ik de lijst met besturingssystemen en daar staat alleen VISTA ultimate bij (c-schijf)
Hoe kan ik opstarten via vista die op de D-schijf geïnstalleerd is?
Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is want het spaart me heel wat tijd.
Hier zijn mijn specs:thumb:
ASUS rampage II extreme
Core i7 920
3 gb DDR3 1600mhz OCZ platinum tri-channel cl7
ASUS Trifan eah4870x2
Coolermaster Real power M1000
samsung spinpoint f1 1TB 7200rpm
Alvast bedankt...
Ik zit hier met een heel irritant probleem. Ik kan dus niet booten vanaf mijn juiste OS.
Mijn hardeschijf is gedeeld in 4 partities. 1 voor backups 1 voor installatie van progjes 1 voor XP en 1 voor VISTA.
c: XP
d: VISTA
e: Intall dir
f: backup
Zo was het toen alles normaal werkte:
XP op C: er stond dus ook echt XP op voor mijn huiswerk op te maken maar heb het nooit gebruikt. zelfs geen enkel drivers geïnstalleerd.
ik gebruikt de D-schijf voor VISTA en alles was perfect. en ik kon schakelen tussen de twee besturingssystemen.
Even later: ("normaal")
dan heb ik ooit een probleem gehad met GTA IV en heb ik dan VISTA gezet op mijn C-schijf. Na de installatie heb ik moeten opnieuw opstarten. de pc sloot af maar hij startte niet op via de nieuwe VISTA op de C-schijf maar wel via de VISTA op de D-schijf.
Ik heb dat dan zomaar aanvaard en effe geen GTA IV meer gespeelt.
Daarna: (abnormaal)
Even daarna ging ik wat huiswerk maken en dus heb ik terug XP geïnstalleerd op mijn C-schijf. Het is mij echter niet gelukt. ik kreeg tijdens de installatie een fout en kon niet doorgaan. Dus ik heb de dvd van VISTA weer ingestoken en nu werkt het maar ik kan niet overschakelen naar de VISTA op de D-schijf. daarop staan al de programma's die geïnstalleerd zijn. Al mijn huiswerk, al mijn documenten, alle savegames... ... ...
Ik heb geprobeerd op F8 te duwen voor windows gaat beginnen te laden.
Dan krijg ik die opties van veilige modus e.d.
als ik daar op escape duw dan krijg ik de lijst met besturingssystemen en daar staat alleen VISTA ultimate bij (c-schijf)
Hoe kan ik opstarten via vista die op de D-schijf geïnstalleerd is?
Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is want het spaart me heel wat tijd.
Hier zijn mijn specs:thumb:
ASUS rampage II extreme
Core i7 920
3 gb DDR3 1600mhz OCZ platinum tri-channel cl7
ASUS Trifan eah4870x2
Coolermaster Real power M1000
samsung spinpoint f1 1TB 7200rpm
Alvast bedankt...