Probleem met LAN-netwerk, Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelhap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Beste forumgenoten,

Ik kan sinds 2 dagen geen verbinding meer maken met mijn LAN hier (thuis). Ik kan draadloos verbinding krijgen, maar een kabel ziet m'n computer niet.. Ik word er helemaal gek van en daarom vraag ik jullie dan ook om hulp. Ik ben sinds deze week weer terug in Nederland, en ik denk dat daar de oorzaak in ligt; in Spanje gebruikte ik een draadloos thuisnetwerk, maar nu (in NL) kan ik geen LAN netwerk d.m.v. een kabel selecteren.. Hij zegt dat de kabel niet goed functioneert of niet is aangesloten, waar allebei niets van klopt! Het signaal van de draadloze LAN is behoorlijk slecht, daarom moet ik altijd op kabel internet hebben. Als ik m'n laptop echter aan de router leg, doet 'ie het wel! Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Er is vast een hele simpele oplossing, maar ik heb nou eenmaal niet zoveel verstand van computers!

mvg,

Borrelhap.

Dus met je laptop aan de router doet hij het wel, hoe zat hij daarvoor aangesloten dan ?
Of werkt het niet met je desktop en via je laptop wel of bedoel je dat je direct in je modem geen problemen hebt (ipv in je router) ?
Een beetje onsamenhangend verhaal dit :D

sommige laptops schakelen automatisch de (bedrade) netwerkkaart uit wanneer de (220volt) voeding niet is ingeplugd in the laptop.
Misschien is dit ook aan de hand bij jou.
Via apparaatbeheer kun je dit gedrag uitschakelen.

Groeten Marcel

Dus met je laptop aan de router doet hij het wel, hoe zat hij daarvoor aangesloten dan ?
Of werkt het niet met je desktop en via je laptop wel of bedoel je dat je direct in je modem geen problemen hebt (ipv in je router) ?
Een beetje onsamenhangend verhaal dit :D

Sorry, dat is vooral zo omdat ik weer even aan Nederlands moet wennen ;). Voordat ik in Spanje zat, zat hij gewoon aangesloten met een kabel aan mn internetingang die uiteraard weer aangesloten op mn router zat/zit. Nu ik weer terug ben, ziet m'n laptop de kabel niet als ik die aansluit, en ik kan ook niet van draadloos naar LAN met kabel wisselen. Als ik 'm rechtstreeks op m'n router aansluit (in de kelder), doet m'n internet het wel, maar alleen m'n draadloze.. Heb je daar wat aan?

Weet je 100% zeker dat je kabel niet defect is ?

Groeten Marcel

sommige laptops schakelen automatisch de (bedrade) netwerkkaart uit wanneer de (220volt) voeding niet is ingeplugd in the laptop.
Misschien is dit ook aan de hand bij jou.
Via apparaatbeheer kun je dit gedrag uitschakelen.

Groeten Marcel

Dat zou wel een beetje raar zijn, want voordat ik er last van begon te krijgen zat hij ook altijd mét voeding ingeplugd als ik op internet zat. Maar 't is een mogelijkheid!

Dat zou wel een beetje raar zijn, want voordat ik er last van begon te krijgen zat hij ook altijd mét voeding ingeplugd als ik op internet zat. Maar 't is een mogelijkheid!
Ik schreef juist dat de netwerkkaart automatisch uitgeschakeld wordt wanneer de 220volt er NIET in zit.

Groeten Marcel

Ik schreef juist dat de netwerkkaart automatisch uitgeschakeld wordt wanneer de 220volt er NIET in zit.

Groeten Marcel

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, heb je een bron ?
Dat de netwerkkaart zich uitzet na inactiviteit om stroom te besparen kan idd wel.

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, heb je een bron ?
Dat de netwerkkaart zich uitzet na inactiviteit om stroom te besparen kan idd wel.

We hebben hier een "Dell Latitude D820" waarbij ik me in het verleden wel eens een ongeluk heb gezocht waarom de LAN kaart soms uit ging, dit bleek hiermee te maken te hebben. Vandaar dat ik het heb gemeld bij de TS.
Je weet tenslotte maar nooit.

Groeten Marcel

We hebben hier een "Dell Latitude D820" waarbij ik me in het verleden wel eens een ongeluk heb gezocht waarom de LAN kaart soms uit ging, dit bleek hiermee te maken te hebben. Vandaar dat ik het heb gemeld bij de TS.

Groeten Marcel

Thanks, ik vind dit soort dingen altijd handig om te weten .. je zoekt je helemaal blind :D

Groeten Marcel

Okee, het valt te proberen lijkt me. Kan je me misschien een beetje uitleggen hoe ik dat zou moeten doen :)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan