Probleem met laptop (HP Notebook Dv6132eu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BxS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb hem al een keer weggebracht omdat hij gecrasht was, een computerbedrijf heeft hem gemaakt (lees: ze hebben een virusscanner, Norman, erop gezet die dus niet werkt op mijn laptop, 60 euro kwijt aan niks) en toen is hij een tijdje geleden weer kapot gegaan (één of ander rotvirus: Antivirus 2008 ofzo). Ik heb van iemand toen een cd'tje van McAfee (ook een virusscanner) kunnen lenen en die heeft bijna het hele virus kunnen verwijderen, maar nou is gisteren toch mijn laptop weer gecrasht. Ik heb hem gisteren weer weggebracht naar hetzelfde bedrijf. Ze hebben er een beetje mee gerommeld en nu hebben ze heel Windows XP opnieuw geïnstalleerd. Op zich is dit voor mij het probleem niet, maar ze zeiden dat ik nog een ander cd'tje moest installeren voor de laatste details op mijn laptop. Dat cd'tje heb ik bij aankoop van mijn laptop gekregen, maar is in verband met verhuizing zoek geraakt. Met dit cd'tje installeer je onder andere een driver voor het geluid (mijn geluid doet het nog niet omdat ik dat cd'tje niet geïnstalleerd heb), de map 'ontspanning' in het startmenu en de functie 'speciale tekens'. Voor de rest doet alles het.

Mijn vraag is dus nu, is er een manier om die laatste details zonder het cd'tje te installeren? En weet iemand toevallig of dat cd'tje een naam heeft, zodat ik hem misschien kan downloaden?

Alvast bedankt!

Groeten,
BxS
 
We hebben het hier toch over de drivers.

Maakt niet uit waar deze staan, of het op een cd rom staat of dat je het vanaf internet plukt.
Als het maar de juiste zijn voor de juiste besturing.

Leg eens uit wat je precies doet of gedaan hebt.
En kijk eens bij apparaatbeheer of je daar vraagtekens ziet staan
 
We hebben het hier toch over de drivers.

Maakt niet uit waar deze staan, of het op een cd rom staat of dat je het vanaf internet plukt.
Als het maar de juiste zijn voor de juiste besturing.

Leg eens uit wat je precies doet of gedaan hebt.
En kijk eens bij apparaatbeheer of je daar vraagtekens ziet staan

Wat ik op die site doe is dit:

Ik installeer bijvoorbeeld Conexant High Definition audiodriver. Ik start de setup, alles gaat goed maar aan het eind krijg ik deze foutmelding:

Installatie van het stuurprogramma mislukt: kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden.

Ik ben niet zo megatechnisch aangelegd maar ik dacht dus dat dat stuurprogramma op het cd'tje staat.
 
Daarna installeer je Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio

En daarna alle mogelijke drivers die nog niet werken, zoals de grafische kaart, kaartlezer enz. enz.
Kijk even in apparaatbeheer of je nog gele vraagtekens ziet staan. Alles moet uiteindelijk weg zijn
 
Ben je wel als administrator ingelogd

Heey,

Sorry voor de late reactie, ik ben ingelogd als administrator ingelogd. Maar ik heb de cd's besteld en binnen, alleen als ik de cd's in de computer doe, kan ik wel de map openen van de cd en daar staan verschillende setups in, maar hij geeft elke keer als ik zo'n setup open weer een rare foutmelding.

Groetjes
 
welke foutmelding precies?

'Toepassing D:\I386\setupldr.exe kan niet worden uitgevoerd in Win32-modus'

En bij de Startrom opent hij 2 seconden de opdrachtprompt en dan stopt hij weer, en bij ntdetecht staat er: 'D:\I386\ntdetect.com, Het systeem kan poort COM1, die door de toepassing is aangevraagd, niet openen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.'
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan