Probleem met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennardvangunst

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Ik heb een probleem met mijn laptop (Acer Aspire 1510) Garantie verlopen.

Bij het opstarten van Windows xp stopt hij wanneer hij de gebruikers moet laten zien.

Je ziet alleen dat blauwe scherm met het Windows logo maar laat niet de gebruikers zien. Ik kan wel mijn muis bewegen.

Ik zat te denken om de pc te formateren en Windows opnieuw te installeren. Het volgende probleem is dat mijn cd-rom speler kapot is en dus geen cd's kan lezen. :(

Ik loop dus een beetje vast wat ik moet doen. Ik zag dat je ook een network boot kan doen maar dat snap ik nog niet helemaal. Ik heb op een windows server 2003 pc "Remote installation" geinstalleerd.

Wanneer ik nu vanaf mijn laptop (aangesloten via utp kabel op netwerk) boot via network doe, stopt hij bij DHCP (krijgt geen ip of zoiets).

Normaal gesproken zit ik altijd met laptop op wireless network en staat wirednetwerkkaart uit (in windows). Zou het kunnen zijn dat de wirednetwerkkaart nu ook uit staat.

Weet iemand een idee wat ik fout doe bij het boot on network of weet een andere oplossing bij het vastlopen van windows?

Alvast bedankt!

PS: Heb laptop komende week nodig voor school :confused:

Edit: Boot on network is nu gelukt! Ik kan nu op de Windows server 2003 inloggen. Hij zegt nu dat alle dat op de hardeschijf verloren gaat als ik continue.

Ik heb partities op de hardeschijf. Zal hij wel alle partities verwijderen?

Laatst bewerkt:
Bij een schone installatie van Windows zal hij alleen de C schijf/partitie formatteren. Tenzij je anders aangeeft. Je kunt met de Windows setup eventueel je schijven anders indelen.

Succes, en goed dat je al zover bent gekomen!

Ik vind het raar dat hij zegt: "alle data gaat verloren".

Bij normale Windows installatie vraagt hij op welke partititie je Windows wilt installeren en vraagt of hij die dan nog moet formateren. Via boot on network zegt die, dat alle data verloren gaat.

Misschien vraagt hij het in het volgende scherm, alleen wil ik het zeker weten. Ik wil niet dat straks heel de hardeschijf leeg is. Er staan nog belangrijke dingen voor school op :confused:

Weet je zeker dat je via remote install ook een partitie kan kiezen om op te installeren?

Alvast bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan