Probleem met lezen van CD's en DVD's met Dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Owenn

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Hallo

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe dell laptop aangeschaft
een dell xps 15 van 900 pegels duur ding dus

En nou probeer ik een dvd te lezen om er een bestand op te branden een programmetje namelijk

en dan krijg ik opeens dit:
2-7.png

Ik denk, dat ding kan toch niet kapot wezen want hij deed het wel op een andere pc van mij

en ik probeer hem even te testen door er een muziek schijf in te doen, en dan krijg ik opeens dit:
1-6.png

Allemaal nummers van 44 bytes dat klopt toch niet??
ik kan ze ook niet afspelen, ik heb dit al met 10 tallen CD's geprobeert en steeds krijg ik dat?

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? zo'n dvd driver kan toch niet zomaar kapot gaan, van een laptop die mijn bijna 1800 gulden heeft gekost?

Gr, owen

Als ik je goed begrijp stop je een lege, beschrijfbare CD of DVD in je brander. Dat daar niets op gevonden wordt is normaal: Er staat (nog) niets op.

Gebruik een brandprogramma om daar wat op te zetten. Is zo'n programma niet meegeverd op je pc, dan zou je (bijv.) een programma als CDBurnerXP kunnen installeren om te zien of je daarmee een DATA-CD/DATA-DVD kunt maken met jouw gewenste bestand erop.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je een CD/DVD schrijver in je laptop/pc hebt zitten, dus niet alleen een apparaat om CD/DVD's mee te lezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan