Probleem met Linksys router WRT160N

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoud6012

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hallo,

Allereerst even de situatie:
2 pc's met draadloos internet, waarvan 1 met xp en 1 met vista
1 pc internet via bekabeling, en vista

Provider: Ziggo

Onlangs heb ik een Linksys router WRT160N aangeschaft. Op de 2 pc's met draadloos internet werkt het super, snelle, goede verbinding.

Helaas werkt het op de pc met internet via bekabeling niet goed. Voordat het internet is opgestart duurt het een eeuwigheid. Ook valt hij er regelmatig af.

Ik heb de laatste firmware al gedownload, maar dat mocht niet helpen...

Iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

Ewoud

Goedenavond,

Werkt de kabel nog wel goed? Kunt u bijvoorbeeld pingen naar het IP van de router, of pingen naar een ander workstation?

Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik is een keer een andere kabel proberen.

Met vriendelijke groet,

S1GNZ

Kabel werkt nog prima. Ik heb namelijk ook geprobeerd om de router er tussenuit te halen, en de bekabelde pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten.
Dan is de verbinding goed en stabiel....

Kabel werkt nog prima. Ik heb namelijk ook geprobeerd om de router er tussenuit te halen, en de bekabelde pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten.
Dan is de verbinding goed en stabiel....

Hmm,

al andere poorten op de router geprobeerd?

Misschien is één poortje niet helemaal goed, kan ook maar zo.

Met vriendelijk groet,

S1GNZ

Hallo,

Ik heb deze router gister aangeschaft en ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem.
Ik heb 1 bekabelde pc aangesloten en 1 draadloze laptop.
Het internet doet het wel, maar valt elke keer weg. Ik heb een paar keer de melding gehad dat er een DNS fout is. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals: mac adres duplicaat maken, spyware verwijderd. Na het dupliceren van het mac adres loopt het al wel beter dan eerst.
Nu als ik een pagina open krijg ik soms geen verbinding, als ik dan op de button verbindingsproblemen vaststellen klik geeft hij aan dat er geen netwerk problemen zijn. Hoe kan het dan toch misgaan?

Ik heb trouwens UPC..
En het internet valt weg op beide computers..

HELP!!

Groetjes

Hallo,

Ik heb deze router gister aangeschaft en ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem.
Ik heb 1 bekabelde pc aangesloten en 1 draadloze laptop.
Het internet doet het wel, maar valt elke keer weg. Ik heb een paar keer de melding gehad dat er een DNS fout is. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals: mac adres duplicaat maken, spyware verwijderd. Na het dupliceren van het mac adres loopt het al wel beter dan eerst.
Nu als ik een pagina open krijg ik soms geen verbinding, als ik dan op de button verbindingsproblemen vaststellen klik geeft hij aan dat er geen netwerk problemen zijn. Hoe kan het dan toch misgaan?

Ik heb trouwens UPC..
En het internet valt weg op beide computers..

HELP!!

Groetjes

De router al geprobeert te resetten? Dus 30sec het stopcontact uit en ook ff dat kleine reset knopje zoeken inhouden. Verder zou ik nog even navragen of je ook je CO nummer moet invoeren in de router, deze heb je als het goed is van je provider gekregen.

Met vriendelijke groet,

S1GNZ

Wow dat was een snel antwoord.
Ik heb de router gereset en de stroom er af gehaald.
Ik moest m wel opnieuw installeren met de cd..
De router herkende mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer..

Ik ben benieuwd of mijn internet het goed blijft doen...

Anders meld ik me wel weer!

Bedankt iig!!

Grtz

nou het was van korte duur blijkbaar.. :s
Krijg nu ineens weer de DNS fout..
pffff Wat een gedoe...

Laatst bewerkt:
Wow dat was een snel antwoord.
Ik heb de router gereset en de stroom er af gehaald.
Ik moest m wel opnieuw installeren met de cd..
De router herkende mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet meer..

Ik ben benieuwd of mijn internet het goed blijft doen...

Anders meld ik me wel weer!

Bedankt iig!!

Grtz

nou het was van korte duur blijkbaar.. :s
Krijg nu ineens weer de DNS fout..
pffff Wat een gedoe...

Een DNS fout..

Dat ligt hoogswaarschijnlijk aan je provider en anders toch aan je router, want je router vraagt de DNS aan van je provider, om IP adressen om te zetten in website namen. Maar nu kan of de provider de DNS niet goed doorgeven, of de router de DNS niet goed binnenhalen..

hmm, kga er nog even over nadenken

Met vriendelijke groet,

S1GNZ

ik heb even een printje gemaakt van de melding. Het vreemde is dat als ik op annuleren druk.. de site wel opent.. :confused:..

Ik krijg toch ook nog steeds na verbindingcontrole af en toe een melding dat er geen netwerkproblemen zijn..
Die laatste vind ik erg vreemd..

Heel erg bedankt voor je hulp!!

:thumb:

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 71
Sorry voor de late reactie, maar probeer dit is:

Ga naar start --> uitvoeren --> CMD

en typ dan ipconfig/flushdns aan elkaar, dit werkte raar genoeg bij mij van de week :)

Misschien daar ook :thumb:

Met vriendelijke groet,

S1GNZ

Inmiddels [sinds gisteravond] is ook mijn probleem opgelost.

Ik heb naar de winkel toegebeld, waar ik de router vandaan heb.
Zij zeiden dat ik de router kon omruilen voor een nieuwe....

Zo gezegd, zo gedaan, en het probleem is opgelost!
[overigens zat de router wel in een andere verpakking... misschien wel een nieuwe versie?]

Allen bedankt voor jullie reacties!

Ewoud

Hier is het als het goed is ook opgelost. Ik heb ook mijn router geruild in de winkel.. Dit keer niet een linksys overigens. Ik heb nog wat verder gegoogled en dit model router schijnt vaker problemen te hebben met de DNS configuratie. Bedankt ook vanuit hier voor alle hulp!

Grtz

ik heb inmiddels ook ziggo icm met een WRT 160n

hiervoor een ASUS deluxe 500 zonder problemen. Voorheen had ik Telfort 20mbit ADSL en had hier ook met de 160n problemen. bij een reset werkte alles maar na enige tijd sloeg de handel vast. het probleem was het volgende. zowel het adsl modem als de 160n zijn routers en hebben een DHCP. met mijn telfort abo heb ik toen de DHCP in de 160n uitgezet en sinds die tijd geen problemen. Nu zie ik dat de motorola van Ziggo ook een DHCP heeft en waarschijnlijk weer conflicten geeft. Ik ga maar weer eens proberen of ik het opgelost krijg. weet niet of ik de DHCP in de Moto of in de 160n moet uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan