Probleem met linksys router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tyz3r
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyz3r

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb een modem met internet dat het gewoon doet maar omdat we meer computers in het huis hebben hebben we een router.
Internet doet het alleen direct via het modem waarom ik nu op internet zit.
Dit geeft de router aan:
Power: aan
DMZ: uit
Wlan: knippert
1:knippert 2:uit 3:knippert 4:uit
Internet: aan

Hoewel het lampje van internet brandt werkt internet niet via de router.
Hoe kan ik zorgen dat het internet via de router weer werkt?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de Linksys router nu alleen als switch gebruikt want je internet signaal komt binnen via het modem.
Dit kan wel maar dan moet de uitgang van het modem niet in de normale ingang van de Linksys, maar in port 1, 2, 3 of 4.
Je hoeft dan geen instellingen te configureren voor de ingang van de linksys, ook DHCP kan dan uitstaan want IP-adressen haal je dan uit het modem.

Ik had trouwens toen ik de status beschreef het modem niet meer verbonden met de router, nu knipperen wlan 1 en 3 erbij.
De router doet het nu direct met de kabel naar de pc wel maar ik krijg nog geen draadloze verbinding met de router tot stand (er zit geen netwerkbeveiliging op). bedankt voor de reactie trouwens. Die van ziggo was overbodig want ik had al beschreven dat het modem gewoon internet had.

Die van Ziggo was totaal niet overbodig, omdat ik niet doelde op je internetverbinding. Ziggo gebruikt een specifieke methode om het modem te configureren. Deze onthoud het apparaat wat je initieel hebt aangesloten. Dus zet je je Ziggo modem aan met alleen een pc aangesloten en plaats je daarna een router/switch er tussen dan krijg je geen internetverbinding. Vandaar de vraag en even ter aanvulling.

Oh sorry, ik had je verkeerd begrepen. Ja, ik heb internet van Ziggo en zonder router ertussen doet hij het inderdaad wel. Het heeft wel gewerkt met router ertussen maar nu werkt het niet meer, weet je daar een oplossing op?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan