• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met macro in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero30

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2015
Beste

Ik ben bezig met het maken van een random generator.

Zoals u op afbeelding1 kunt zien typ ik eerst de gegevens in Bv.:

Nummer van de wedstrijd Thuisploeg Uitploeg 1x2

1453 Dortmund Augsburg 1
1325 Herta Mainz 2
1879 Chelsea City 0

Op afbeelding2 heb ik een knop geplaatst met een macro. Druk op knop neemt willekeurig 5 nummers van wedstrijden(groene zone, afb1) en plaatst die in A2, a4, a6, a8, a10 in sheet Ticket Draw, afb2. Tot hier is alles ok.

MAAR ik wil hebben dat ook in de cellen c2, c4, c6, c8 en c10 ook het resultaat wordt meegenomen van de desbetreffende wedstrijdnummer vanuit de groene zone. Hoe kan ik dat doen.??

Ik probeer het met =VERT.ZOEKEN($A$4;Calculations!$D$3:$E$26;2) te plaatsen in doelsheet Ticket Draw. Maar ik krijg niet de juiste celgegevens en ik krijg ook melding " N/B.

Hoe kan ik dit anders doen??? misschien met 2 definities in 1 macro? Of 2 macro's, voor deze knop?

Kan er mij iemand helpen aub??

Mvg

5ydrw4.jpg

28s4m7m.jpg

2q3q4wl.jpg

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 41
Plaats een Excel bestand ipv. plaatjes.
Lees ook eens de Help van Excel naar de functie van deze formule.
Deze lijkt op het eerste gezicht incompleet, maar dat kun je dan beter aangeven dan het laatste argument weglaten.

Ik schreef het al in mijn vorig bericht.
Lees de Help eens van de functie 'Vert.zoeken'.
Er mist het argument 'benadren', en dat is hetzelfde als een 1 of WAAR.
Is het leeg, 1 of WAAR, dan moet de tabel in oplopende volgorde zijn gesorteerd.
Lees de Help nu over ONWAAR.
Hier is de formule alvast gegeven die je zocht.
Code:
=VERT.ZOEKEN($A2;Calculations!$D$3:$E$26;2;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan