Goedendag,
ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Een aantal jaren geleden heeft een oud-collega een template gemaakt voor het automatisch toevoegen van afbeeldingen van producten in een excel lijst op basis van de eancode van het artikel in die regel.
Nu werkt deze functie helaas niet meer nadat wij over zijn gegaan naar de laatste excel versie.
Zelf heb ik te weinig kennis om te zien waar dit aanligt en wat er aangepast moet worden.
Dit is de code :
Sub Insert_Pict1()
Dim Sh As Shape
With Worksheets("Indoor")
For Each Sh In .Shapes
If Not Application.Intersect(Sh.TopLeftCell, .Range("a21:a5000")) Is Nothing Then
If Sh.Type = msoPicture Then Sh.Delete
End If
Next Sh
End With
Const Afb_map = "\\dco01\images\cc\2016_packshots ean LR"
myarray = WorksheetFunction.Transpose(Range("b21", Range("b" & Rows.Count).End(xlUp)).Value)
ActiveSheet.Protect False, False, False, False, False
If Not IsArray(myarray) Then Exit Sub
On Error Resume Next
lRow = 21
For lLoop = LBound(myarray) To UBound(myarray)
Set sShape = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(Afb_map & myarray(lLoop) & ".jpg", msoFalse, msoCTrue, _
Cells(2, 1).Left + 19, Cells(lRow, 2).Top + 8, 50, 50)
lRow = lRow + 1
Next lLoop
End Sub
Deze zorgt dus voor invoegen van afbeelding van het desbetreffende artikel en voor de maat van de afbeelding op basis van een lijst met o.a. ean-codes
De foutmelding geeft aan dat er een fout is opgetreden bij het importeren van het bestand. Ik heb gecheckt en de afbeeldingen staan gewoon allemaal in de juiste map met de juiste benaming
ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Een aantal jaren geleden heeft een oud-collega een template gemaakt voor het automatisch toevoegen van afbeeldingen van producten in een excel lijst op basis van de eancode van het artikel in die regel.
Nu werkt deze functie helaas niet meer nadat wij over zijn gegaan naar de laatste excel versie.
Zelf heb ik te weinig kennis om te zien waar dit aanligt en wat er aangepast moet worden.
Dit is de code :
Sub Insert_Pict1()
Dim Sh As Shape
With Worksheets("Indoor")
For Each Sh In .Shapes
If Not Application.Intersect(Sh.TopLeftCell, .Range("a21:a5000")) Is Nothing Then
If Sh.Type = msoPicture Then Sh.Delete
End If
Next Sh
End With
Const Afb_map = "\\dco01\images\cc\2016_packshots ean LR"
myarray = WorksheetFunction.Transpose(Range("b21", Range("b" & Rows.Count).End(xlUp)).Value)
ActiveSheet.Protect False, False, False, False, False
If Not IsArray(myarray) Then Exit Sub
On Error Resume Next
lRow = 21
For lLoop = LBound(myarray) To UBound(myarray)
Set sShape = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(Afb_map & myarray(lLoop) & ".jpg", msoFalse, msoCTrue, _
Cells(2, 1).Left + 19, Cells(lRow, 2).Top + 8, 50, 50)
lRow = lRow + 1
Next lLoop
End Sub
Deze zorgt dus voor invoegen van afbeelding van het desbetreffende artikel en voor de maat van de afbeelding op basis van een lijst met o.a. ean-codes
De foutmelding geeft aan dat er een fout is opgetreden bij het importeren van het bestand. Ik heb gecheckt en de afbeeldingen staan gewoon allemaal in de juiste map met de juiste benaming