Probleem met MAGIX Xtreme Web Designer 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Hallo,

Ik zit met een groot probleem met MAGIX Xtreme Web Designer 5.
Dit programma gebruik ik nu al een paar maanden maar sinds vandaag krijg ik steeds dezelfde foutmeldingen:

0x77DE3072 of "out of memory" en "geen geheugen beschikbaar".

De computer die ik gebruik draait op Windows 7 met 1TB geheugen + 6 GB werkgeheugen. Gekocht begin dit jaar, mijn computer is nog dus helemaal goed.
Ook heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd en ook nog eens op een andere computer geïnstalleerd (vrij nieuw 1 a 2 maanden in huis), helaas blijft het probleem bestaan.

Ik geloof dat er met mijn computers niks aan de hand is, ik denk dat het een software probleem is dan dat het gewoon aan Web Designer 5 zelf ligt.

Ben er uren mee bezig geweest, zonder resultaat.

De website die ik met Xtreme Web Designer 5 onderhoud moet snel geupdate worden, het probleem komt op vervelende verkeerde moment.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het lijkt me het beste, dat je je probleem voorlegt bij de leverancier van de software. Want als je het op 2 computers hebt geprobeerd met hetzelfde resultaat, dan moet het aan de software liggen volgens mij.

Oplossing

Nou, ik heb gebeld maar Magix.

Deze zei het volgende:

"Wanneer de website erg groot wordt, kunnen er geheugenproblemen ontstaan. Deze worden meestal veroorzaakt omdat er foto's met een hoge resolutie zijn verwerkt in de website en die dan geschaald zijn. De eigenlijke foto blijft echter zijn volle geheugen innemen.
Wat u moet doen in dit geval is in ieder geval van de grootste foto's deze door het programma laten optimaliseren. Rechtsklik daartoe op een betreffende foto in uw website en kies Optimise photo; de foto wordt nu veel kleiner voor het geheugen en de kwaliteit leidt hier niet onder.

Ga eens naar de Help functie van het programma en geef daar bij Zoeken in "optimaliseren". Bekijk dan het onderwerp
Foto's en bitmaps optimaliseren".

Inderdaad het werkt!

Probleem opgelost!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan