• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met mailen vanuit Excel middels CDO + attachment

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Funny

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Beste allemaal.

Ik heb een exceldocument met in kolom D een aantal email adressen en in E t/m Z een link naar een document wat gemail moet worden.

Nu heb ik van de site van Ron de Bruin (helemaal super) een tweetal scripts gehaald. Beiden doen bijna wat ik wil!

Script 01: Mailt netjes naar het email adres de betreffende documenten echter krijg elke keer een popup van outlook waarin ik toestemming moet geven voor het mailen.

Script 02: Mailt netjes naar het email adres zonder meldingen alleen ook zonder attachment.

Hierbij de link naar script 01: http://www.rondebruin.nl/mail/folder2/files.htm

Hierbij de link naar script 02: http://www.rondebruin.nl/cdo.htm (ik gebruik module body 2 staat ook in het bijgevoegde document.

Nu moet ik dus eigenlijk een combi tussen deze twee hebben echter krijg deze twee scripts niet in elkaar gedraaid. Dus het attachment uit script 01 en de verzendmethode uit script 02.

Wie kan mij helpen.

Bijlagen

Dat ligt niet aan de scripts maar aan Outlook. Deze ziet dat een programma probeert emails te versturen en vraagt daar vervolgens toestemming voor. Dit kun je in Outlook ergens instellen. Waar dat is is weer afhankelijk van de versie van Outlook.

Vraag is om van 2 scripts 1 script te maken.
Ff goed lezen ;)

Tardis

Laatst bewerkt door een moderator:
Tardis,

Lees de opmerking bij Script 01 eens goed.

Ondanks dat script 1 precies doet wat ik wil, is het de bedoeling dat het attachment gedeelte van script 1 wordt gebruikt, maar de verzendmethode van script 2. Voordeel van deze laatste methode is dat het dan voor elke PC geld (hoef niet elke keer iets (dat iets kan ik ook nergens vinden trouwens) in te stellen)

Iemand een idee hoe deze twee te combineren??

Vraag is om van 2 scripts 1 script te maken.
Ff goed lezen ;)

Tardis
Graag inhoudelijk reageren op de vraag en iemand niet tercht proberen te wijzen. Eventuele onvolkomen antwoorden worden wel recht gezet door de TS.

Tevens heb ik je onnodige quote verwijderd.

Ik wijs iemand op een onvolkomenheid, mede om de vraag van TS tot een goed einde te brengen.
Dat jij daar wat achter zoekt is jouw probleem.
Verzoek om niet en plein public jouw perceptie op iemand anders bordje te schuiven.

Tardis

Laatst bewerkt door een moderator:
Wederom je onnodige quote verwijderd, hierbij dan nogmaals het verzoek om niet onnodig te quoten.

Terug naar de kern. Jij hoeft niemand te wijzen op een onvolkomenheid. Reageer inhoudelijk of reageer niet. Het is aan een helper om aan te geven of iets niet duidelijk is, vervolgens kan de TS hier weer op reageren.

ps. Het is niet alleen mijn perceptie, het zijn ook de percepties van de gebruikers op het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan