• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Matrix formule INDEX

Status
Niet open voor verdere reacties.

logkroon

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Als vervolg op deze vraag de volgende vraag.

Ik wil nu leerlingaantallen berekenen door in de tabel het aantal leerlingen in jaar 1 in te voeren, en de uitval in dat jaar om vervolgens automatisch te berekenen hoeveel leerlingen er dan in jaar 2 zitten het kalender jaar daarop. Het rare is dat het met dezelfde formule soms wel en soms niet lukt. Ik doe dus vast iets verkeerd, maar wat? Kan iemand me op weg helpen? Zie verder het bestand Bekijk bijlage Opzoeken16feb.xlsx

De formule die ik nu gebruik is:

Code:
=(INDEX([Uitval];VERGELIJKEN([@AjaarID]-1&[@Opleiding]&[@Jaarlaag]-1&[Uitval];[AjaarID]&[Opleiding]&[Jaarlaag]&[Uitval];0)))

Daar krijg ik dus soms een antwoord op en soms een #N/B

Code:
=VERSCHUIVING(INDEX([Uitval];VERGELIJKEN(Tabel7[[#Deze rij];[AjaarID]]-1&Tabel7[[#Deze rij];[Opleiding]]&Tabel7[[#Deze rij];[Jaarlaag]]-1;[AjaarID]&[Opleiding]&[Jaarlaag];0);1);;1)-INDEX([Uitval];VERGELIJKEN(Tabel7[[#Deze rij];[AjaarID]]-1&Tabel7[[#Deze rij];[Opleiding]]&Tabel7[[#Deze rij];[Jaarlaag]]-1;[AjaarID]&[Opleiding]&[Jaarlaag];0);1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan