• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met meetdata over 2 dagen (15:24-14:12)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
*Excuses voor nietszeggende titel*

Hallo,

Ik heb meetdata in excel staan dat loopt van 15:24 t/m 14:12 (dus bijna een hele dag)

Ik krijg deze data echter niet in 1 grafiek. Hoe komt dit? Hij pakt alleen vanaf 0:00-14:12 (Zie bijlage)

Ik heb dus óf geen tijden, óf hij meet alleen van 0:00 tot 14:12

Bekijk bijlage helpmij 2.zip

Laatst bewerkt:
Je kan hier enkel met Excel-problemen terecht.

Misschien wel en daarom is een zo nietszeggende titel niet op zijn plaats.
Dit gezegd(geschreven) zijnde is het wellicht productiever om een voorbeeldbestandje te posten met daarin aangegeven wat er precies verlangd wordt.

Heb je gelijk in, het is een nietszeggende titel. Mijn fout!

Zal even wat toevoegen

Je kan maximaal 255 rij-gegevens per grafiek gebruiken.
Dus moet je de gegevens opsplitsen en om de zoveel rijen het gegeven gebruiken.

Wat heeft dat ermee te maken dat hij de tijd VOOR 0:00:00 niet pakt?

bartmill,

Als je de tijd nu eens van 15:24 tot 23:59:59 doet en van 0:00:00 tot 14:12

Je bedoelt 2 aparte series? of twee aparte grafieken?

Wil het namelijk in 1 grafiek + 1 trendlijn.

Je zei dat hij de tijd tot 0:00:00 niet pakt.
1 sec. eronder en hij pakt hem wel volgens mij en dan de andere erbij tellen, of kan dit niet.

Als je het bestand zou openen zie je dat hij elke minuut meet. Toevallig begint elke minuut bij xx:xx:13 (dus 18:01:13, 18:02:13)

hij heeft geen problemen met 0:00:00, maar hij pakt alles VOOR 0:00:00 er niet bij en alles daarna wel.

Als je nu tussen kolom B en kolom C een extra kolom zet met daarin de formule =A1+B1 dan krijg je dus in deze kolom datum + tijd, deze gebruik je dan voor de X-as.

dankje popipipo, dat werkte!

Hieronder staat het resultaat indien iemand anders dit probleem ooit nog tegenkomt! (verijst namelijk wat aanpassingen van de cellen -> d:mmm:jj u:mm zorgt voor 5-okt-11 15:59)

Bekijk bijlage helpmij 2.zip

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan