Probleem met mijn ATI Radeon HD 4600 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

kewan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Berichten
4
Beste forum gebruikers,

Ik zit met het volgende vraag/probleem:

Ik heb een PC thuis staan die ik voor privé gebruik. De specs heb ik als een foto in de bijlage toegevoegd.

Hierbij voor de zekerheid:

Besturingssysteem: Microsoft windows 7 home premium 32-bit SP1
Processor: intel core 2 quad 2.50GHz
RAM: 4,00GB Dual-kanaal DDR3 667MHz
Videokaart: ATI Radeon HD 4600 series (MSI)


Ik zit met het volgende probleem:

In de afgelopen jaar is de PC videokaart d.m.v. een normale 10 meter HDMI kabel met onze samsung TV aangesloten geweest en alles liep prima. Ik heb nu besloten om de PC met onze w710ST BenQ beamer aan te sluiten d.m.v. een high speed 15 meter HDMI kabel. Het rare is zodra ik de HDMI kabel aansluit op de PC en deze verbind met de beamer de bureaublad steeds vast gaat lopen en ik kan dan ook bij de schermresolutie aanpassing niets zien. Dezelfde kabel heb ik op onze Samsung TV en beamer aangesloten en met de kabel die net nieuw is, is ook niks aan de hand.

Conclussie:

HDMI kabel is in orde

De HDMI aansluiting van de beamer is in orde

Zou het kunnen zijn dat de HDMI uitgang van de videokaart niet voldoende voeding levert en daarom dat deze vast loopt? zijn jullie bekend hiermee?

Wat raden jullie mij aan? Moet hiertussen misschien een HDMI versterker? of bijv. een andere videokaart gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.
 

Bijlagen

  • pc specs.jpg
    pc specs.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 59
heb het gevoel dat de videokaart niet genoeg VRAM heeft om beide schermen tegelijk aan te kunnen sturen 2 x 1080P =2160P kan wel eens te veel zijn voor een kaartje die maar net 512mb aan vram heeft...
en ik kan niet zien hoeveel vram deze videokaart heeft
 
Dan zou hij alleen de beamer eens kunnen proberen als hij dan wel werkt klopt het;)
 
Bedankt voor jullie reacties.

De Videokaart is met de volgende verbonden:

d.m.v. VGA kabel met mijn samsung TFT 1080P
d.m.v. DVI met mijn 2de samsung TFT 1080i om camera beelden te bekijken

Alleen het rare is dat als ik de videokaart met onze Samsung full hd TV d.m.v. een gewone 10 meter aansluit dat deze wel gewoon prima functioneert.
 
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga dit vanavond proberen.

Rare is het volgende:

Ik heb wel de 15 meter High speed HDMI kabel tussen de PC en de Samsung tv getest en deze werkte prima.
De 10 meter HDMI kabel tussen de PC en Samsung TV werkt ook prima.

10 meter hdmi kabel tussen de PC en de beamer ga ik vanavond testen, maar de 15 meter HDMI kabel werkt dus niet tussen de PC en de beamer.
Ik las op andere forums dat de videokaart i.c.m. de PC voeding dit bijv. kan storen omdat ik de volgende heb aangesloten:

Samsung TFT 1080p d.m.v. VGA aangesloten
Samsung TFT 1080i d.m.v. DVI aangesloten om camera beelden te bekijken

En normaal loopt er een gewone 10 meter hdmi kabel naar onze samsung TV en deze werkt ook prima. De 10 meter HDMI kabel hebben we afgekoppeld en een 15 meter highspeed hdmi kabel aan de beamer aangesloten en deze zorgt ervoor dat alles vast loopt.

Ik ga het vanavond proberen met de 10 meter hdmi kabel, maar als dit hetzelfde resultaat geeft weet ik even geen raad meer. Misschien een andere videokaart? voeding?

Iemand nog suggesties ?
 
Hoi,

Misschien dan even handig om merk en type voeding op te geven;)
 
komt in orde. Ik ben nu op mijn werk. Vanavond zal ik zoveel mogelijk informatie bij elkaar verzamelen en deze vermelden.

Mocht iemand het zelfde meegemaakt hebben en een oplossing weet, dan hoor ik dat ook graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan