Probleem met mijn HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Ik heb 1 IDE haqrde schijf in mijn comp met windows XP zitten. Daar heb ik een aantal partities van gemaakt. Een daarvan is de D:. Die partitie(10 gig) was in FAT geformateerd. Die wil ik graag in NTFS hebben. Nu heb ik dat geprobeerd, maar krijg ik aan het einde een foutmelding kan formatteren niet voltooien. Nu heb ik het al geprobeerd via rechter muisknop>formatteren en via configuratiescherm en beiden geven dezelfde foutmelding. Zowel met snel formatteren als gewoon formatteren geeft hij dezelfde foutmelding. Ik heb het ook geprobeerd via start>uitvoeren>cmd ENTER>convert d:/FS:NTFS en dan krijg ik de foutmelding convert is niet beschikbaar voor RAW-stations. Heeft iemand een idee hoe ik mijn harde schijf weer geformatteerd kan krijgen en in NTFS?

ik denk dat je eerst het station actief moet maken met fdisk .
dan formatteren

Niks aktief maken, dat is voor de boot-drive. Kijk eens in het Windows schijfbeheer en probeer van hieruit te formateren, direct in NTFS. Besef wel dat al je gegevens verloren (zullen) gaan, maar ik vermoed dat dit reeds gebeurd is.

Jan

ik heb vantevoren de dingen die op mijn D: schijf stonden al op een externe harde schijf gezet. Ik heb het ook al vanuit schijfbeheer geprobeerd met hetzelfde resultaat:( ook met schijfbeheer krijg ik de foutmelding kan formatteren niet voltooien zowel met normaal, als snel formatteren

Hoi !

Wat staat er nu in schijfbeheer bij de betreffende partitie ?

Als we dat weten kunnen we gericht adviseren !

Plaats evt. even een printscreen.

Greetz,

Harry.

bij deze...ndat ik hem geformatteerd heb....deze foutmelding verschijnt als ht formatteren op 100% is

Bijlagen

• printscreen2.JPG
    printscreen2.JPG
    62 KB · Weergaven: 26
Betere printscreen? die is niet leesbaar.

Gebruik PTEDIT32 om te zien hoe die partitie wordt aangegeven en plaats ook daavan een "goede" printscreen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan