probleem met mijn partitie op HD van laptop acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aapje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
26
Ten eerste ff dit voor problemen ik maak schrijffouten ik ben helaas ene pijn patient en slik veel morfine en andere shops dus sorry daarvoor...

Hallo, even het verhaal..

Ik heb een acer asoire 7520G
2 schijven van 160 gig 2gig intern geh en video kaart NVIDIA GeForce 8400M G
werkt goed.
Ik heb eind vorige weeg een externe schijf willen toevoegen niet via USB maar i-link (hoop dat ik het goed zeg.
Er zat software bij en ik dacht ik ben op de externe schijf bezig (een laysie) misschien verkeerd geschreven.

Maar de laptop vroeg opnieuw op te starten ik naief en weet wel iets maar dus..niet genoeg..ok en helaas de computer ging niet meer aan en help er zitten twee harde schijven in en allemaal met partities, en natuurlijk op een partitie van de opstartschijf ook veel foto's die nog uitgezocht moesten worden en elders opgeslagen moesten worden dit doe ik altijd dubbel, nu is dat niet gehaald....

Mijn vriend heeft een proggie geprobeerd (hij heeft er verstand van althans meer als ik) en ja we (ik heb de gok genomen) de schijven uit de acer gehaald en met hem mee, afwachten en met een test software..kon hij de foto's wel zien maar niet opslaan , dus creditcard en het orginaile proggie...top
alle foto's van de kids terug....pfffffffffffffffffffff

zelfs de kleine filmp[jes met het foto toestel...

Ik blij en hij heeft (de partitie's..waren van de schijf verkeerd geworden door mijn fout...) de schijf weer toegankelijk gemaakt en....geformateerd

Ik had al recovery dvd's gemaakt maar dan kan je bij acer evengoed gebruik maken van het stukje gesloten partitie mer vista erop...
Je kunt kiezen.

Maar ik heb vista nu weer geinstaleerd...maar die afgeschermde partitie bestaat niet meer, ik kan nu alleen met de dvd's werken op zich OK...

de Werkschijf met vista is dus een schijf geworden, ik kan daar wel partities op maken maar geen gesloten partitie voor opstarten, kan acer dit alleen???of???


De afgeschermde partitie is norm ong 10 gig..

Maar uit nieuwschierigheid kan ik het weer ouderwets maker mer e-recovery kiezen dvd of schijf..
Nu werkt die niet en vanaf acer instaleren helpt ook niet want DSD werkt niet meer
Dit staan wel in het Bios op Enabled dus aan.
maar er is geen stukje afgeschermde partitie meer

weet iemand wat...en kan het uitleggen

er is garantie nog ruim ..2 jaar voor stukgaan en of stelen /// een goede complete garantie dus...via Paradigit waar ik mijn spullen koop... ??/dus
Maar weet niet hoever die rijkt en...hoe moeilijk acer is..in dit geval schijf is niet stuk,,,,

Vr gr Arnold
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan