Probleem met mijn pc kan geen vaste schijfstation vinden!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouyafa

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
8
Ik start de computer op maar dat lukt niet wat er komt de volgende zin op het scherm:

DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Toen heb ik van mijn vriend gehoord dat ik hem moest gaan formateren dus ik doe de installatie cd windows xp erin, en hij begint zo te zoeken enzo dan moet je op enter drukken zodat de installatie door kan gaan, dus ik druk op enter en dan komt er een melding van dat de setup niet door kan gaan, omdat ie geen vaste schijfstation kan vinden..


Wat moet ik doen, help me!
 
Tja, kan meerdere oorzaken hebben.... Harddisk kapot, harddiskkabel kapot, harddisk gestolen, IDE poort op moederboard kapot, bootsector/partitie op hardeschijf gewist.....

Kijk eerst in bios bij de schijven en zet de detectie op "auto", start dan weer opnieuw op en kijk in weer in bios of er nu wel een schijf staat......

Ben je ergens aan geweest, heb je iets veranderd in het systeem [in de kast]?
 
Tja, kan meerdere oorzaken hebben.... Harddisk kapot, harddiskkabel kapot, harddisk gestolen, IDE poort op moederboard kapot, bootsector/partitie op hardeschijf gewist.....

Kijk eerst in bios bij de schijven en zet de detectie op "auto", start dan weer opnieuw op en kijk in weer in bios of er nu wel een schijf staat......

Ben je ergens aan geweest, heb je iets veranderd in het systeem [in de kast]?



Ik heb nergens aan gezeten in de systeem en iemand anders ook niet
 
Doe even de bios truc zoals boven beschreven.... en start dan een aantal keren achter elkaar op.... indien het systeem dan wel opstart is waarschijnlijk je harddisk bijna overleden en moet je als een haas alles wat je lief is backuppen....

Optie 2
Open de kast en kijk of er nog meer aan de kabel naar de harde schijf hangt [bijvoorbeeld een brander of andere harde schijf] haal die los en start opnieuw op [het kan zijn dat dat tweede ding problemen heeft en daardoor de eerste blokkeert]
 
Toen heb ik van mijn vriend gehoord dat ik hem moest gaan formateren
Ik zeg niet dat we het gaan oplossen,maar dit is nogal kort door de bocht.

Zit er per ongeluk geen diskette in de diskettedrive?
dan komt er een melding van dat de setup niet door kan gaan, omdat ie geen vaste schijfstation kan vinden..
Alle kabels eens los en dan weer vastzetten.

Misschien wel een controller probleem?

Greetz
 
Meestal kom je in bios door direct bij het opstarten op DEL [de delete toets] te drukken... bij compaq en IBM is dat weer anders......... zie het handboek bij de PC
 
Welke optie bedoel je... disk op "auto detect" zetten? Zit in elk bios, eerste menu...
 
Heb je de kast open? Welk type harde schijf zit erin SATA of IDE? [SATA heeft een dun [vaak oranje] kabeltje, IDE heeft een flatcable, een dikke grijze band naar het midden van de achterkant van de schijf].....
 
Heb je de kast open? Welk type harde schijf zit erin SATA of IDE? [SATA heeft een dun [vaak oranje] kabeltje, IDE heeft een flatcable, een dikke grijze band naar het midden van de achterkant van de schijf].....

volgens mij IDE
 
Beste is toch het systeem naar een reparateur te brengen, of een kennis die wat reserve delen heeft, om te controleren of het niet aan de kabel ligt.... ook kun je deze harde schijf in een ander systeem hangen om te zien of hij dan wel gedetecteerd wordt..... zoniet is hij echt overleden......
 
Beniboughafer

Ik start de computer op maar dat lukt niet wat er komt de volgende zin op het scherm:

DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Toen heb ik van mijn vriend gehoord dat ik hem moest gaan formateren dus ik doe de installatie cd windows xp erin, en hij begint zo te zoeken enzo dan moet je op enter drukken zodat de installatie door kan gaan, dus ik druk op enter en dan komt er een melding van dat de setup niet door kan gaan, omdat ie geen vaste schijfstation kan vinden..


Wat moet ik doen, help me!


http://www.beniboughafer.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=68&topic=14.0
 
Start op met de Windows cd en druk op een toets om van cd te starten als hij daarom vraagt. In Windows setup, kies ervoor om een Windows installatie te repareren (recovery Console). Als het goed is kom je in een soort DOS omgeving. Aldaar typ:

fixboot

en druk enter.
De boot sector wordt nu herschreven en als je opnieuw start bestaat de kans dat alles weer normaal werkt.

EDIT: Ik heb niet echt goed gelezen, sorry. Het lijkt idd meer op een hardware probleem, of stiekem toch SATA drivers die niet meewerken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan