Probleem met mijn usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnieV1987

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Hallo,

ik heb een zwaar ***** probleem met mijn usb stick.
mijn moeder is 3 maanden geleden overleden.
ik heb van alle kennissen, familie, of wie dan ook fotos gekregen van mijn moeder.

ik heb vandaag de usb weer terug gekregen.
vanmorgen kon ik de usb gewoon openen maar ik wou net de stick overzetten naar mijn externe schijf.

en opeens is het heel vaag. allemaal rare tekens!
(zie printscreen)

gelijk Norton Internet Security er over maar vind geen virussen.
de usb stick nogmaals apart gescand ook niks.
pc opnieuw opgestart met usb hielp niks.
opnieuw opgestart zonder usb hielp niks.

Wat kan ik hier aan doen. zou het echt zwaar ruk vinden als ik daad werkelijk al deze fotos kwijt ben :(

fotousb.jpg

Allereerst: Gecondoleerd met je verlies en sterkte ermee, weet uit ervaring wat je doormaakt.

Er is iets vreemds aan de hand met die stick, ik zie datums uit 2050 en 2077...
Ik zou deze stick veiligheids-halve nog eens scannen met deze online scanner.?

Misschien een vreemde vraag, maar heb je de stick in een officiële winkel gekocht of online?
Er worden de laatste tijd nl steeds vaker online fake USB sticks verkocht. Dat zijn USB sticks met een hoge capaciteit die goedkoop worden aangeboden maar die veel kleiner zijn dan waarvoor ze verkocht worden.
Er wordt dan in de firmware iets veranderd waardoor ze bv aangeven 32 GB of groter te zijn, terwijl ze maar 4 of 8 GB zijn. Zolang je er weinig op zet merk je dat niet, maar zodra er meer data op wordt gezet dan de originele grootte, dan wordt alle oude data beschadigd of overschreven.
Je kunt bv 30 GB wegschrijven naar de USBstick zonder fouten, maar als je de gegevens echt gaat opvragen (en wil gebruiken) dan blijkt er niets te zijn, of alleen flarden van een bestand.

Vandaar mijn vraag.

Het hele bestandssysteem lijkt zo op het oog corrupt. Je kunt nog proberen of een tool als ISObuster er nog iets van kan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan