Probleem met MIRAI 19" monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,
Ik heb gisteren een Mirai 19"monitor gekocht. DML519 W100

Het scherm heeft een "native' resolutie van 1440 x 900.

Op zich een heel mooi scherm en prima beeld.
Alleen heeft het beestje een raar probleem. Als ik hem in windows XP (pro) instel op 1440x900, dan lijkt het scherm elke 1-2 minuten uit en weer aan te springen; m.a.w, je hoort een klik (van het relais) , het scherm wordt even zwart en komt meteen daarna terug. Net alsof je een andere refreshrate instelt.

Ik kan wel een lagere resolutie instellen, maar dan worden de letters wat wazig.

Heeft iemand een idee of dit aan de monitor kan liggen (en ik morgen dus terug moet) , of dat het ergens een instelling kan zijn ?

Er zijn btw geen Windows XP drivers voor geïnstalleerd; staat gewoon als plug & play.

Zaten ook geen drivers bij en ook op de site niet.

Alvast bedankt voot het meedenken.


:D
 
Lijkt inderdaad heel erg op een monitor-probleem.

Kijk voor alle zekerheid is even bij je beeldinstellingen welke refresh-rate staat ingesteld, dat moet 60Mhz zijn bij TFT schermen
 
Sorry voor de late reaktie, maar ben even elders geweest ;)

Heb verschillende dingen getest en uiteindelijk bleek het aan mijn videokaart te liggen. Op een of andere manier had hij problemen met een bepaalde resolutie.

Ik heb nu een andere videokaart en daar speelt het probleem niet (al heb ik daar andere problemen mee maar die zet ik in een nieuw topic ;) )

Bedankt voor het meedenken.:thumb:
 
ik heb weer een ander probleem met de dml-519-w100 als ik via works foto`s uitprint gaat het beeldscherm op zwartbeeld en dan moet ik me pc weeropnieuw opstarten me pc is een medion groetjes hennie57
 
Dit bericht stamt uit 2007 en is niet actueel meer. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan